راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی از دهه فجر

اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین اپراتور IP مدیای کشور بعد از اجرای تست‌های آزمایشی این سرویس در شهرهای گرگان و قزوین آغاز به کار کرد و قرار است سرویس های IP مدیا در دهه فجر امسال در سراسر کشور به صورت رسمی‌ راه‌اندازی شود.


نخستین اپراتور IP مدیای کشور بعد از اجرای تست‌های آزمایشی این سرویس در شهرهای گرگان و قزوین آغاز به کار کرد و قرار است سرویس های IP مدیا در دهه فجر امسال در سراسر کشور به صورت رسمی‌ راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ قرارداد راه‌اندازی شبکه IP-Media میان شرکت خدمات انفورماتیک راهبر و شرکت سروش رسانه به امضا رسید و شرکت راهبر رسما به عنوان اپراتور اول این شبکه آغاز به کار کرد.

در این مراسم مجید زاهدی وش مدیرعامل شرکت سروش رسانه در مورد مفاد این قرارداد گفت: رسانه ملی با استفاده از تکنولوژی روز و سیستم‌های اینترانت امکان دریافت صدا و تصویر را از خط تلفن ثابت و با استفاده از فیبر نوری فراهم کرده است.

وی افزود: کارهای مطالعاتی این طرح از دو سال قبل آغاز شده و بعد از اجرای موفقیت‌آمیز تست‌های آزمایشی در شهرهای گرگان و قزوین هم‌اکنون آماده راه‌اندازی در سطح ملی است و امیدواریم در دهه فجر امسال سرویس آی‌پی مدیا به صورت رسمی‌ راه‌اندازی شود.

زاهدی وش گفت: در این سرویس مخاطب می‌تواند علاوه بر برنامه‌های مختلف رسانه ملی به یک بانک غنی از برنامه‌های صوتی و تصویری دسترسی پیدا کند و با در اختیار داشتن ماشین زمان برنامه‌های دوازده ساعت قبل هر شبکه‌ای را تماشا کند.

همچنین محمود اعلایی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر نیز گفت: در سرویس آی‌پی مدیا ارتباط بین تلویزیون و مخاطب از یک سویه به دو سویه تبدیل می‌شود یعنی این مخاطب است که تصمیم می‌گیرد چه برنامه‌ای را تماشا کند.

وی در مورد چگونگی دریافت صدا و تصویر از سرویس آی‌پی مدیا گفت: برای این منظور فقط به یک خط تلفن ثابت، مودم ADSL و یک دستگاه مبدل دیجیتال نیاز است و هزینه آبونمانی که روی قبض تلفن دریافت می‌شود ماهانه در حدود ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

اعلایی با بیان اینکه تمام نرم‌افزارهای مورد نیاز این سرویس در داخل کشور ساخته شده و هیچ وابستگی در خارج ندارد گفت: به جز برنامه‌های منتخب رسانه ملی مردم می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی از سایر برنامه‌هایی که در ذخیره شبکه آی‌پی مدیا قرار داده شده شامل مسابقات جذاب ورزشی، مسابقات فوتبال، گل‌های منتخب، انواع فیلم‌های سینمایی، کنسرت‌های موسیقی، اذان‌ها و غیره استفاده کنند.

وی افزود: زیرساخت‌های مخابراتی برای راه‌اندازی سرویس آی‌پی مدیا کاملا آماده است و مردم می‌توانند از دهه فجر امسال برای استفاده از این شبکه ثبت‌نام کنند البته در مرحله اول در تهران و شهرهای بزرگ و سپس در شهرهای کوچک و روستاها این شبکه تلویزیونی قابل دریافت است.

وی گفت: در کشور بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون خانوار داریم که با استفاده از تلفن و تلویزیون می‌توانند به رسانه تازه به نام آی‌پی مدیا دسترسی پیدا کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.