راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری با مشارکت زندانیان در زندان‌های استان سمنان

۰۱م آذر ،

3001.jpg

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان، از راه‌اندازی دسته جات عزاداری با مشارکت زندانیان زندان‌های استان سمنان خبر داد و گفت: محرم و صفر طلایی ترین فرصت برای کاهش آسیب در زندان‌ها و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه سمنان، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی ضمن اعلام این مطلب افزود: مسوولان فرهنگی زندان‌ها از فضای معنوی ایجاد شده استفاده مضاعف نمایند تا علاوه بر شعار حسینی، شعور حسینی نیز در زندان‌های استان ایجاد شود.

وی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یارانش به تشریح برنامه‌های ویژه ماه محرم در سطح زندان‌های استان پرداخت و افزود: برگزاری مراسم زیارت عاشورا در دهه اول محرم و در کلیه زندان‌ها جهت مددجویان ،سربازان وظیفه و کارکنان طنین افکن خواهد بود.

قدرتی راه‌اندازی دسته جات عزاداری با مشارکت زندانیان در داخل زندان‌ها و تقدیر و ارایه لوح تقدیر به مددجویان مداح اهل بیت در زندان‌ها را از دیگر برنامه های این ماه برشمرد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان خاطرنشان کرد: اعزام روحانیون و سخنرانان و مداحان به زندان‌های تابعه جهت سخنرانی و مداحی و پاسخگویی به سوالات اعتقادی و سوالات ویژه در ارتباط با عزاداری امام حسین (ع) و بهره برداری از پیام‌ها و احادیث و شعارهای قیام عاشورایی و اشعار مرتبط در این زمینه و برگزاری مراسم روضه خوانی و سینه زنی و عزاداری سید و سالار شهیدان و برنامه توزیع غذای نذری و پذیرایی از زندانیان از جمله مهمترین برنامه‌های ویژه ماه محرم در سطح زندان‌های استان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.