راه‌اندازی دکترای شیمی در واحد ابهر

رییس دانشگاه پیام‌نور ابهر گفت: با توجه به ظرفیت واحد ابهر در حال انجام اقدامات اولیه برای راه‌اندازی مقطع دکترای شیمی هستیم.

علی‌اکبر بهاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: شیمی این واحد جزو رشته‎های قوی دانشگاه است که ۴ عضو هیات علمی در درجه‎های دانشیاری و استادیاری در این رشته فعالیت و تدریس دارند و تاکنون در گرایش‎های تجزیه، معدنی و عالی دانشجویان مستعد و با معلوماتی از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به رشته‌های تحصیلی مختلف این واحد افزود: مرکز ابهر دارای ۴۵ رشته گرایش در مقطع کارشناسی و ۴ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و ۴ هزار دانشجو است.

بهاری‌فر تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های عمومی دانشگاه پیام‌نور برای ایجاد چند رشته مقطع کارشناسی ارشد از جمله زمین‌شناسی، جغرافیا و مشاوره برنامه داریم و در مقطع کارشناسی نیز تمرکز این واحد بر راه‎اندازی رشته‎های فنی و مهندسی است.

این مقام مسئول با اشاره به معضل مدرک‌گرایی در سطح کلان دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر مدرک‌گرایی مشکل دانشگاه و یا رشته خاصی نیست، چراکه به دلیل تمایل ورود دانشجویان به دانشگاه‎ها تحت هر شرایطی شاهد این امر هستیم به ویژه اینکه در برخی موارد حتی مدرک اخذ شده با نیاز بازار کار هم‌خوانی ندارد.

بهاری‌فر در خصوص راهکار حل این معضل تأکید کرد: مهم‌ترین راهکار این معضل که دانشگاه پیام‎نور نیز از آن مستثنی نیست، ریشه‌یابی و تنظیم رشته‎ها با نیاز بازار کار است و با توجه به این امر می‌توان جلوی گسترش بی‌رویه رشته‌ها و گرایش‌های مازاد را در واحدهای آموزش عالی گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رشته گرایش‎های این واحد بر اساس نیاز و پتانسیل منطقه ایجاد می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ابهر به عنوان یک قطب کشاورزی در استان مطرح است و همچنین چندین شهرک صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند با شناسایی این نیازها و هدایت رشته‎ها و تربیت فارغ‌التحصیلان به سمت تأمین نیروهای زبده و ماهر در این بخش‌ها هستیم که علاوه بر اشتغال فارغ‌التحصیلان موجب پیشرفت شهرستان در زمینه توانایی‎های موجود می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.