راه‌اندازی رشته‌های«شیمی نفت»و«کمترونیک»/ارایه سرفصل‌های تازه گروه شیمی تا ۶ ماه دیگر

۱۲م آذر ،

1196-1.jpg

رییس کمیته شیمی گروه علوم پایه از راه‌اندازی رشته های تازه و پرکاربرد در این حوزه خبر داد و گفت:‌تا شش ماه آینده سرفصل‌های تازه این رشته ارائه شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر پیمان صالحی در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های علوم پایه» در خصوص وضعیت رشته شیمی در دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: دو درصد کل دانشجویان کشور در رشته شیمی تحصیل می‌کنند و ۳٫۲ درصد اعضای هیات علمی در این رشته تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه رشته دکتری شیمی جزو اولین رشته‌هایی است که در ایران تشکیل شد، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۰ رشته شیمی مدنی در سطح جهانی رتبه ۱۳، شیمی عالی رتبه ۱۳، شیمی فیزیک ۱۶ و شیمی تجزیه رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داده است.

به گفته رییس کمیته شیمی گروه علوم پایه، از ۶۰ نفر دانشمند ایرانی ISI ، حدود ۴۴ نفر را دانشمندان شیمی تشکیل می‌دهند. همچنین رشته شیمی دارای شش رشته گرایش در مقطع کارشناسی، ۱۷ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته گرایش در مقطع دکتری است.

صالحی از تصویب راه‌اندازی رشته‌های تازهی با عناوین شیمی کاتالیست در مقطع کارشناسی ارشد، رشته فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، رشته شیمی دارویی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته نانو شیمی در مقطع ارشد و دکتری خبر داد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر ایجاد رشته علوم پایه شیمی نفت، تصریح کرد: این رشته تازهی است که در جهت نیازهای کشور در حوزه نفت بسیار کاربرد دارد.

رییس کمیته شیمی گروه علوم پایه همچنین با اشاره به برنامه‌ راه‌اندازی رشته کمترونیک، اظهار کرد: این رشته کمک می‌کند تا بتوانیم در جهت تعمیر دستگاه‌های تحقیقاتی اقدام کنیم. با توجه به اینکه این تجهیزات بسیار گران قیمت می باشند، بنابراین عدم تجهیز آنها سبب می‌شود که به یک دستگاه بدون کاربرد تبدیل شوند که امیدواریم با راه‌اندازی این رشته بتوانیم در جهت تعمیر این دستگاه‌های تحقیقاتی اقدام کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.