راه‌اندازی رشته‌های تازه«مهندسی نمک‌زدایی و تصفیه آب»و«حقوق دریایی»در دانشگاه آزاد

۲۳ آبان ،

0705-5.jpg

رشته مهندسی نمک زدایی و تصفیه آب در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های دنیا راه‌اندازی خواهد شد که برای ایجاد این رشته از همه ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های دنیا استفاده شده است.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر امیرحسین جاوید رییس دانشکده علوم و فنون دریایی این واحد دانشگاهی به حضور ۴۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشکده اشاره کرد و گفت: رشته‌های بیولوژی دریا، فیزیک دریا، شیمی دریا، عمران سازه دریایی و کشتی سازی از رشته‌های فعال در دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات است.

جاوید به راه‌اندازی رشته تازه مهندسی نمک زدایی و تصفیه آب در آینده نزدیک در این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات پس از بررسی و نیازسنجی تخصصی به این نتیجه دست یافت که رشته تازه مهندسی نمک‌زدایی و تصفیه آب با توجه به وضعیت آب و هوایی ایران و وجود دریا در جنوب و شمال کشور و لزوم بومی‌سازی این صنعت بسیار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه این رشته تنها در دو دانشگاه در دنیا آن هم به صورت دوره‌های آموزشی ویژه در مقاطع وقتی خاص برگزار می‌شود، گفت: رشته مهندسی نمک زدایی و تصفیه آب رشته کاملا نوینی است و برای ایجاد این رشته در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد سرفصل دروس این رشته تعیین و پس از تصویب در شورای گسترش دانشگاه برای تائید نهایی به وزارت علوم ارسال شده است.

رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات اظهار داشت: رشته‌های مورد توجه واحد علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی ارشد از جمله رشته‌های علوم دریایی و اقیانوسی گرایش‌های هیدروگرافی و زمین شناسی، دریانوردی گرایش حمل و نقل دریا، مهندسی سواحل، زیست فناوری دریا و محیط زیست دریا که حاوی سرفصل مصوب وزارت علوم است، در آینده نزدیک در دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی خواهد شد.

جاوید گفت: دانشکده علوم و فنون دریایی این واحد دانشگاهی با پیوند رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی رشته‌های تازه و کاربردی ایجاد کرده است.

وی بر فعالیت‌های پژوهشی و عملی در این دانشکده تاکید کرد و با بیان اینکه بیشترین فعالیت دانشجویان دانشکده علوم و فنون دریایی این واحد بر امور پژوهشی و آزمایشگاهی تمرکز یافته است، گفت: این دانشکده حاوی ۳ آزمایشگاه بیولوژی دریا، هیدرولیک دریا و شیمی دریا، تجهیزات میدانی و همچنین کارگاه مدل‌های کامپیوتر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.