راه‌اندازی رشته مهندسی سیستم‌های سلامت برای اولین بار در کشور

۰۸اردیبهشت،

رییس کمیته برنامه‌ریزی مهندسی صنایع گروه فنی و مهندسی از صدور مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های سلامت برای اولین بار در کشور توسط شورای گسترش آموزش عالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدمهدی سپهری امروز در نشست خبری، بازنگری برنامه‌های درسی گروه فنی و مهندسی با اشاره به رشته تازه مهندسی سیستم‌های سلامت، اظهارکرد: این رشته به ابعاد سیستمی در بخش نرم‌افزاری حوزه سلامت و درمان همچون ازدحام بیماران در درمانگاه‌ها، وقت‌دهی پزشکان، میزان انتظاری که جراح باید برای آماده‌سازی اتاق عمل داشته باشد و برنامه زمان‌بندی پرستاران می‌پردازد و داشتن برنامه درسی مهندسی سیستم‌های سلامت امری ضروری است.

رییس کمیته برنامه‌ریزی مهندسی صنایع گروه فنی و مهندسی تاکید کرد: دانشگاه‌های متقاضی راه‌اندازی رشته مهندسی سلامت باید حتما جزو دانشگاه‌های برتر کشور باشند، قرارداد با بیمارستان داشته باشند تا بتوانند دانشجویان خود را برای کارورزی به بیمارستان‌های طرف قرارداد بفرستند.

وی با بیان اینکه در بازنگری‌های اخیر صورت گرفته، تمام گرایش‌های رشته مهندسی صنایع دانشگاه‌ها در دو مقطع کارشناسی و دکتری حذف شده و با عنوان رشته مهندسی صنایع ارائه می‌شود، گفت: در بازنگری‌های درسی رشته مهندسی صنایع، مدل لوزی ارائه شده از سوی دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی را ملاک عمل قرار دادیم که در این مدل، تعداد گرایش‌ها در مقطع کارشناسی، کم است و به ترتیب در مقطع کارشناسی ارشد، توسعه پیدا می‌کند و در مقطع دکتری هم دوباره کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: تاکنون رشته کارشناسی مهندسی صنایع دارای چهار گرایش بود که درحال حاضر تمام آنها دریکدیگر ادغام شده‌اند و در مقطع دکتری نیز حذف گرایش‌ها صورت گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: رشته مهندسی صنایع هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد، دارای گرایش‌های مهندسی صنایع، مهندسی سیستم های اقتصادی اجتماعی، مدیریت سیستم راهبردی، مدیریت مالی و مدیریت لجستیک است و امروز نیز مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های سلامت برای اولین بار در کشور توسط شورای گسترش آموزش عالی صادر شد.

وی همچنین از نهایی شدن دو گرایش دیگر در کارشناسی ارشد مهندسی صنایع با عنوان های مدیریت مهندسی و مهندسی صنایع – مدیریت پروژه خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.