راه‌اندازی سرویس پرداخت‌ موبایلی در هرات افغانستان

۱۲ تیرماه ۱۳،

شرکت مخابراتی Roshan افغانستان از آغاز همکاری‌هایی با شرکت مخابراتی Herat Cable Network(HCN) خبر داده است که به سبب آن مشترکان موبایلی شبکه Roshan می‌توانند هزینه‌های مربوط به خدمات کابلی خود را از طریق سرویس موبایلی پولی M-Paisa پرداخت کنند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، لازم به ذکر است که اولین نمونه از این سرویس مالی اوایل سال جاری میلادی برای مشترکان این شبکه مخابراتی در شهر هرات راه‌اندازی شد تا بر اساس آن بتوانند هزینه خدمات کابلی خود را از طریق تلفن‌همراه بپردازند. اما هم‌اکنون بر اساس توافقات صورت گرفته مشترکان شبکه مخابراتی HCN هم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
 
لازم به ذکر است که هر یک از مشترکان افغانی هم‌اکنون مجبورند با انجام سفرهای داخل شهری و مراجعه به دفاتر مرکز HCN، برای پرداخت هر صورت حسابی کابلی زمانی بالغ بر دو ساعت را صرف کنند. اما با سرویس تازه موبایلی ارایه شده این اتفاق می‌تواند از راه دور ظرف چند دقیقه انجام شود.
 
"کریم خوجه"(Karim Khoja) مدیر شرکت مخابراتی Roshan در این خصوص گفت: «یک دهه قبل زمانی که شرکت Roshan فعالیت خود را در کشور افغانستان آغاز کرد، پرداخت‌های موبایلی و کابلی باید به صورت حضوری و با پول نقد انجام می‌شد. در حالی که بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که این اتفاق نمی‌تواند به صورت موفقیت‌آمیز دنبال شود، Roshan توانست به عنوان اوپراتور موبایلی سرویس مالی M-Paisa را راه‌اندازی کند تا مردم بتوانند از طریق موبایل خود پرداخت‌های مالی را انجام دهند. سرویس‌های M-Paisa از سال ۲۰۰۸ میلادی راه‌اندازی شدند و از آن‌ زمان تاکنون بسیار گسترش یافته‌اند. این سرویس‌ها هم‌اکنون از پرداخت جریمه‌های پلیس گرفته تا مالیات و جابه‌جایی‌های مالی و … را انجام می‌دهند».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.