راه‌اندازی “صندوق نوآوری و شکوفایی” با سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری

فروردین ۱۴۰۳

دکتر سورنا ستاری با اعلام برگزاری اولین جلسه هیات امناء “صندوق نوآوری و شکوفایی “با حضور رئیس جمهور گفت: سرمایه‌ اولیه این صندوق ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری از شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن در استان البرز بازدید و از بخش‌های مختلف این موسسه علمی و تحقیقاتی دیدن کرد.

در این بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن گفت‌وگو با مدیران، پژوهشگران و محققان فعال موسسه علمی فوق راهکارهای توسعه فعالیت‌ها و تحقیقات آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دکتر ستاری در بخشی از بازدید خود از تلاش دولت تدبیر و امید برای راه‌اندازی صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این صندوق تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از تحقیقات علمی و کارهای پژوهشی و همچنین فعالیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان پایه‌ریزی و راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولین جلسه هیات امناء صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور رییس جمهور برگزار شد. سرمایه اولیه این صندوق بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است و تلاش می‌کنیم که در آینده و با انجام برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر، این بودجه را افزایش دهیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه جوانان دانشمند ایران در صورت بهره‌مندی از امکانات مناسب حرف‌های بسیار بسیاری در حوزه علمی دارند، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از پژوهش‌های علمی، نخبگان و دانشگاهیان و محققان جوان خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: تحقق این مهم نیازمند همدلی جامعه دانشگاهی و نخبگان ما و همچنین تلاش جدی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بر اساس برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.