راه‌اندازی فروشگاه‌های نگار در کشور آغاز شد/فروشگاه مجازی به زودی فعال می‌شود

۱۳م دیماه ،

سرپرست حوزه تجسمی معاونت هنری خبر داد

سرپرست حوزه تجسمی‌ معاونت هنری از راه اندازی فروشگاه‌های نگار در سراسر کشور و آغاز به کار فروشگاه مجازی آثار تجسمی‌ در آینده نزدیک خبر داد.

اصغر امیرنیا سرپرست بخش تجسمی‌ معاونت هنری در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین از افتتاح فروشگاه‌های نگار در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر فروشگاه نگار با هدف فروش آثار تجسمی‌با قیمت کمتر از یک میلیون تومان در خیابان طالقانی تهران و شهر اراک راه اندازی شده است. در این میان چند استان هم برای راه اندازی این فروشگاه‌ها درخواست داده اند.

وی دربارهٔ هدف از برپایی این فروشگاه گفت: معاونت امور هنری با توجه به وظیفه ای که دارد در عرصه‌های مختلف هنری برنامه ریزی می‌کند و این برنامه ریزی در عرصه تجسمی‌به هم صورت جدی دنبال می‌شود. بخشی از این برنامه‌ها به فعال کردن اقتصاد هنر برمی‌گردد.

او در این باره ادامه داد: برپایی فروشگاه‌های نگار و فروشگاه‌های مجازی جزو برنامه‌های ۵۲ گانه ای است که دکتر شاه آبادی با ورود به معاونت هنری دنبال می‌کند. دکتر شاه آبادی از زمان حضورش بحث راه اندازی فروشگاه‌های نگار و فروشگاه‌های مجازی را مطرح کرد.

سرپرست بخش تجسمی‌درباره برپایی فروشگاه‌های نگار اظهار کرد: طبق این طرح فروشگاه‌های نگار در سراسر ایران برپا می‌شوند. بر این اساس با سراسر استان‌ها هماهنگ کردیم و فروشگاه‌های نگار مکانی است که آثار هنرهای تجسمی‌ زیر یک میلیون تومان را به فروش می‌رساند. ممکن است بعضی آثار گران تر هم در این فروشگاه‌ها موجود باشد اما بیشتر آثار برای رفاه مردم و ورود کالاهای هنری به خانه‌ها با زیر قیمت یک میلیون تومان به فروش می‌رسد. این مسئله متناسب با توان اقتصادی مردم است.

اما فروش آثار تجسمی‌ از طرف معاونت به فروشگاه‌های نگار و آثاری با ارزش کمتر از یک میلیون تومان ختم نمی‌شود، امیرنیا از برپایی فروشگاه مجازی خبر داد که به زودی کار خود را آغاز می‌کند. وی در این باره این گونه توضیح داد: با توجه به اینکه حمل و نقل آثار ارزشمند همواره با دشواری‌هایی روبروست معاونت هنری تصمیم گرفته فروشگاه مجازی راه اندازی کند. در این راستا نرم افزاری تهیه شده و حکمی‌ برای مسعود میثمی‌ صادر شده که متولی راه اندازی فروشگاه مجازی هنرهای تجسمی‌ است.

او در این باره افزود: برای فعالیت این فروشگاه با هنرمندان و گالری داران صحبت می‌شود و آثار را در پایگاه اینترنتی به نمایش گذاشته می‌شود. از طرف دیگر با بازاریابی و صحبت با خریداران این آثار را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند. خریدار در صورت تمایل به خرید مراحل قانونی طی می‌کند و اثر پس از فروش به خریدار داخل یا خارج از کشور ارسال می‌شود.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.