راه‌اندازی مراکز تازه عرضه گل در شمال ، شرق و غرب تهران ‎؛ به زودی

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از افزایش مراکز عرضه گل و گیاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت : در مناطق ۲ ،‌۴،‌۵ و ۲۲ تهران مراکز عرضه گل و گیاه با قیمت مناسب راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس مجتبی عبدالهی  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : به مناطق نامبرده ،‌اعلام شده که زمین مناسبی برای راه‌اندازی بازارچه‌های گل ،‌در سطح منطقه معرفی کنند تا بازارهای گل مانند محلاتی در مناطق شمالی ،‌شرقی و غربی تهران نیز دایر کرده و فعالیت آنها را گسترش دهیم.
وی توسعه بازارهای گل را سبب کمک به صنوف گلفروشان و همچنین فرهنگسازی در زمینه مصرف بیشتر گل دانست و افزود :‌ کشور ما از نظر گونه‌های گیاهی دارای رتبه اول در دنیاست ، در زمینه تولید گل نیز در جایگاه هفدهم قرار داریم و متاسفانه از نظر صادرات ، در مرتبه ۱۰۷ دنیا ایستاده‌ایم و تقریبا آخرین کشور صادرکننده گل هستیم.
عبدالهی به سرانه مصرف گل در کشور نیز اشاره کرد و گفت : با وجود تواید انبوه گل در کشور ،‌سرانه مصرف ما سالانه تنها ۱۰ شاخه گل است اما در کشوری مانند هلند سرانه مصرف سالانه ۱۵۰ شاخه است به همین سبب لازم است افزایش مصرف گل فرهنگسازی شود که یکی از راه‌های آن راه‌اندازی مراکز عرضه گل یا قیمت مناسب است.
معاون خدمات شهری شهرداری همچنین یادآور شد : مرکزعرضه گل خاوران نیز هم اکنون در مراحل نهایی ساخت است و به زودی با ۲۶۰ غرفه بزرگ عرضه گل ، بهره برداری می‌شود./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.