راه‌اندازی مراکز روزانه حمایت از کودکان خیابانی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز روزانه حمایت از کودکان خیابانی خبر داد و گفت: این طرح در ۵ استان کشور از جمله تهران، شیراز، کرمانشاه و خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه از ابتدای مهر تمامی مهدهای کودک موظف به دریافت شهریه‌های تازه شده است اظهار داشت: دستورالعمل‌های لازم در این بخش به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار به ادارات بهزیستی استان‌ها این مجوز داده شده است که در صورت ملاحظه تخلف از سوی مهدها با آنها برخورد جدی داشته باشند و حتی می‌توانند یک تا ۶ ماه مهد متخلف را تعطیل کنند.

نفریه بیان داشت: سازمان بهزیستی کشور آمادگی توسعه مهدهای شبانه‌روزی را در استان‌های مختلف دارد و این در حالی است که علی‌رغم این آمادگی هنوز استانی برای دریافت مجوز به بهزیستی مراجعه نکرده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: مهدها موظفند براساس دستورالعمل‌ها و همچنین کتاب‌های آموزشی که از سوی بهزیستی به آنها شده است برنامه‌های خود را اجرا کنند و در صورت هر گونه برنامه غیراخلاقی به شدت با مهدها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت نگهداری و ساماندهی کودکان خیابانی و کار گفت: در این راستا طرحی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی در ۵ استان در دست اجرا است.

نفریه بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد کودکان خیابانی در استان‌های تهران، شیراز، کرمانشاه، اصفهان و خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر کشور است طرح ساماندهی کودکان خیابانی به صورت پایلوت در این استان‌ها اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه مشکلات کودکان کار نیز برطرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی در مراکز روزانه نگهداری کودکان کار و خیابانی اجرا می‌شود، گفت: ارائه برنامه آموزشی، توزیع یک وعده غذای گرم و ارائه خدمات مشاوره‌ای از جمله‌ برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراکز است.

نفریه خاطر نشان کرد: در صورت اجرای موفق این طرح به زودی طرح اشاره شده در استان‌های مختلف کلید خواهد خورد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.