راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری ماکو مبادلات تجاری منطقه را متحول می‌کند

۲۱اردیبهشت،

IMAGE634545239362898891.jpg

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک‌های آذربایجان غربی به سبب شرایط خاص جغرافیایی و منطقه ای اهمیت ویژه ای در تجارت بازرگانی برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آذربایجان غربی، عباس معمار نژاد در در حاشیه بازدید از گمرک سرو گفت: تجهیز، ساماندهی و توسعه گمرکهای رسمی در مرزهای آذربایجان غربی برای رسیدن به چشم اندازی مطلوب در توسعه تجارت بازرگانی با کشور ترکیه به عنوان تنها استان هم مرز ایران و ترکیه ضروری است.

وی با اشاره به وجود گمرکهای مرزی فعال استان در مرزهای مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، افزود: با وجود پرکاربرد بودن این مجموعه ها تجهیز، ساماندهی و توسعه گمرکهای رسمی در مرز بین دو کشور برای رسیدن به چشم اندازی مطلوب برای تجارت بازرگانی در آذربایجان غربی به عنوان تنها استان هم مرز ایران و ترکیه ضروری است.

وی یکی از راهکارهای رسیدن به چشم انداز تعیین شده را تجهیز گمرکها به فناوری های روز دنیا و ایجاد زیرساختهای لازم به ویژه راه دسترسی مناسب دانست و اعلام کرد: همچنین امسال اولویت گذاری برای افزایش طرحهای عمرانی با هدف تامین زیرساختهای لازم و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان انجام شده است.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارائی با اشاره به راه اندازی منطقه آزاد تجاری ماکو در نزدیکی مرز بازرگان بعنوان فعالترین مرز مشترک بین ایران و ترکیه، اظهار داشت: راه اندازی این منطقه مبادلات بازرگانی بین دو کشور را متحول می کند.

معمارنژاد با بیان اینکه اگر بتوانیم در هر حوزه اقتصادی جریان تازهی ایجاد و اثر گذاری لازم را داشته باشیم موفق به تحقق شعار حماسه اقتصادی شده ایم، ادامه داد: در این راستا بخش خصوصی نیز باید با فعال تر شدن در حوزه های مختلف از جمله سرمایه گذاری در گمرکها و بازارچه های مرزی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.