راه‌اندازی پایانه باری با هدف توسعه روابط تجاری با خوزستان

۱۲م اسفند ،

استاندار آستراخان روسیه گفت: محصولات تولید شده در استان خوزستان علاوه بر قیمت مناسب، دارای کیفیت بسیار مطلوب می باشند و به همین سبب در آینده و با ایجاد پایانه باری در آستراخان، شاهد توسعه روابط تجاری دو استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، الکساندر ژیکلین در حاشیه برپایی نمایشگاه توانمندی های خوزستان در استان آستراخان روسیه اظهار کرد: استان خوزستان دارای محصولات تولیدی با کیفیتی است و به ویژه محصولات کشاورزی این استان از کیفیت مطلوبی برخوردارند. همچنین این محصولات در بسته بندی های مناسبی در این نمایشگاه عرضه شده اند.

وی افزود: آستراخان روسیه به بسیاری از محصولاتی که در خوزستان تولید می گردد نیاز دارد و به عنوان مثال خرما که یکی از مهمترین محصولات کشاورزی خوزستان است و فرآورده های متعددی هم از آن تولید می گردد، از نیازهای آستراخان است.

استاندار آستراخان روسیه با اشاره به قیمت مناسب محصولات تولیدی در خوزستان، تصریح کرد: بسیاری از مردم روسیه و آستراخان از گرانی محصولات و فرآروده های غذایی شکایت دارند و در بازدید از نمایشگاه توانمندی های خوزستان، از قیمت های بسیار مناسب محصولات ارائه شده در این نمایشگاه واقعا تعجب کرده اند، ضمن اینکه در کنار قیمت مناسب، کیفیت این محصولات نیز مطلوب است.

الکساندر ژیکلین خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولاتی که در خوزستان تولید می شوند، در روسیه امکان تولید ندارند و به همین سبب نیاز به آنها بسیار است. همچنین کالاهای ایرانی برای ورود به روسیه باید از دروازه استان آستراخان عبور کنند و به همین سبب توسعه روابط دو استان به سود هر دو کشور است. گل های شاخه ای که در خوزستان تولید می شوند، از نیازهای آستراخان است و از این محصولات استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه تحریم هایی علیه ایران اعمال شده است، ولی ما در کشور روسیه به روابط خود با ایران ادامه خواهیم داد و امیدواریم که در آینده نیز شاهد توسعه روابط باشیم. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در ماه ژانویه پایانه باری برای توسعه روابط تجاری دو استان در آستراخان ایجاد می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.