راه‌اندازی پلیس افتخاری در آینده نزدیک

فرمانده ناجا از راه‌اندازی پلیس افتخاری با استفاده از پتانسیل دانش‌آموزان و دانشجویان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در هشتمین نشست تخصصی و کاری رؤسای پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان‌های کشور گفت: نیروی انتظامی کارخانه تولیدکننده امنیت است لذا باید به دنبال کسب رضایت مردم و خواسته‌های مردم باشد.

وی اظهار داشت: پلیس پیشگیری بزرگترین ساختار پلیس در کشور را تشکیل می‌دهد به نحوی که هر کلانتری موجود نماینده‌ای از نیروی انتظامی و مجموعه‌‌ فعالیت‌های آن است.

فرمانده ارشد ناجا با اشاره به اینکه پلیس فرودگاه، راه‌آهن، وزارتخانه‌های مختلف، مؤسسه انتظام و غیره زیرشاخه این نوع پلیس هستند، گفت: به زودی پلیس افتخاری با استفاده از پتانسیل‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در ساختار پلیس پیشگیری کشور راه‌اندازی خواهد شد تا از این طریق تنوع کاری پلیس در بین مردم توزیع شود.

فرمانده ارشد ناجا با بیان اینکه کلانتری‌ها لبه تماس با مردم هستند، اظهار داشت: باید پلیس در کلانتری‌ها نقش ریش‌سفیدی را داشته باشد در حالی که اقتدار و قدرت عمل خود را حفظ کرده است.

وی افزود: از یک دهه گذشته با راه‌اندازی معاونت اجتماعی و گروه‌های مشاوره، شاهد افزایش سازش‌ها در پرونده‌های تشکیل شده کلانتری‌ها بوده‌ایم به نحوی که در سال گذشته ما شاهد افزایش ۲۳ درصدی پرونده‌های صلح و سازش در این بخش بوده‌ایم.

احمدی‌مقدم اظهار داشت: ما با این کار حجم بسیار سنگینی از فعالیت‌های دستگاه قضا را کاهش می‌دهیم چرا که بر این باوریم باید با افزایش اثربخشی اجتماعی آمار نزاع را در سطح جامعه کاهش دهیم.

وی ادامه داد: براساس آمار بیشتر جرائم در کشور متعلق به نزاع و درگیری است که عواملی همچون خشک‌سالی، تورم و غیره در آن نقش دارند.

فرمانده ارشد ناجا گفت: باید با دادن آموزش‌ها افزایش آگاهی اجتماعی و استفاده از ساختارهای نهادمردم سطح نزاع‌ها را در جامعه کاهش داد.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۱۰۰ هزار نیرو به ناجا تزریق شود، گفت: ما به دنبال باز‌آمایش نیروی انتظامی هستیم که امیدواریم این کار تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق شود.

احمدی‌مقدم از تمرکز پلیس ۱۱۰ در تهران بزرگ و در دیگر مراکز استانها خبر داد و گفت: ما به دنبال استفاده از توان عملیاتی پلیس ۱۱۰ هستیم تا از طریق آن بخش قابل توجهی از فعالیت‌های کلانتری‌ها کاسته شود.

وی در ادامه این نشست با اشاره به ضروری بودن برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: در اماکن پرترددی همچون مترو و مناطق شلوغ شهری باید با نمادهای بدحجابی، سی‌دی‌فروشان و قانون‌شکنان برخورد جدی کرد.

احمدی‌مقدم گفت: خوشبختانه در زمینه استاندارسازی رفتارها اقدامات مناسبی در کلانتری‌ها صورت گرفته به نحوی که نحوه برخورد با بازداشت‌شدگان ملایمتر و نصب دوربین در بازداشتگاهها در دستور کار قرار گرفته است. با این رویکرد ما به نقطه امیدبخشی از ارتباط با مردم رسیده‌ایم و توانسته‌ایم کلانتری‌ها را به پایگاههای مردمی مبدل کنیم.

فرمانده ارشد ناجا از تصویب آیین‌نامه دادرسی ابلاغ‌های الکترونیکی نیز خبر داد و گفت:‌ باید مبادی ارتباطی بین قوه قضاییه، دادستانی و نیروی انتظامی پدید آید تا رفت و آمد مردم در بین دستگاهها به حداقل ممکن کاهش یابد.

احمدی‌مقدم گفت: مؤسسه مدیریت کیفیت و اهداء ایزو به کلانتری‌ها به صورت پایلوت در تهران آغاز شده تا از طریق آن روند فعالیت‌های مأموران ما در کلانتری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان داشت: استفاده از مدیریت کیفیت، سرعت‌بخشی در کار و حرکت به سوی تکامل را به همراه خواهد داشت.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.