راه‌اندازی گمرک ویژه نفت

فارس: محمدرضا نادری افزود: از کلیه سازمان‌های مجری احکام قانون جدید گمرک خواسته شده، تا نمایندگان تام‌الاختیار خود را برای اعلام نظر نهایی درباره مواد آیین‌نامه اجرایی قانون جدید امور گمرکی معرفی کنند و انتظار می‌رود، دستگاه‌های مزبور هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: برای تدوین این آیین‌نامه، از پیش کسوتان و مدیران گمرکات اجرایی نظرخواهی شده و تلاش زیادی صورت گرفته تا آیین‌نامه از استحکام و صلابت کافی برخوردار باشد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران ضمن اشاره به گفت‌وگوهای گمرک و وزارت نفت در مورد ایجاد گمرک نفت اظهار داشت: مکان پیشنهادی وزارت نفت برای تأسیس این گمرک مورد قبول کارشناسان دفاتر واردات و ساختمان گمرک ایران قرار گرفته است و در حال حاضر ما منتظر اقدامات وزارت نفت برای تأمین زیر ساخت‌ مورد نیاز گمرک نفت هستیم.

نادری افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به امور گمرکی کالاهای نفتی را از مزایای ایجاد گمرک تخصصی نفت اعلام کرد و اظهار داشت: با احداث این گمرک اعمال سلیقه در انجام امور گمرکی کالای نفتی از بین می‌رود و رویه یکنواختی در این زمینه به وجود می‌آید.

وی همچنین در خصوص واگذاری مدیریت واحد مرزی به گمرک گفت: اجرای این طرح نیازمند تهیه شیوه‌نامه‌ای است، تا بتوان آن را به صورت یکنواخت در گمرکات کشور پیاده‌سازی کرد.

معاون امور گمرکی گمرک در اعلام نظر نسبت به مصوبه جدید دولت برای واردات خودروهای سواری گفت: براساس مصوبه دولت، سال ساخت خودروهای سواری خارجی از یک سال به ۳ سال افزایش پیدا کرده است.

نادری تأکید کرد: این مصوبه درباره واردات آن دسته از خودروهای سواری خارجی قابلیت اجرا دارد که نو باشند.

وی یادآور شد: براساس استعلام صورت گرفته از اداره کل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، خودروهای موضوع مصوبه باید نو باشند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.