راه‌اندازی یک طرح جدید پالایشگاهی/ افزایش ۲میلیون لیتری تولید بنزین

علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت راه اندازی نهایی طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان، گفت: در حال حاضر تمامی مراحل اجرایی، ساختمان و نصب طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به آغاز مراحل نهایی راه اندازی طرح بنزین سازی این پالایشگاه نفت، تصریح کرد: پیش بینی می شود به زودی با تکمیل مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در این واحد پالایشگاهی آغاز شود.

 

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه خرداد ماه سالجاری واحد بازیافت اسیدسولفوریک طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در مدار بهره برداری قرار گرفت، اظهار داشت: با بهره برداری از این واحد پالایشگاهی امکان بازیافت روزانه ۲۶۰ تن اسیدسولفوریک در پالایشگاه نفت آبادان فراهم شده است.

 

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با یادآوری اینکه تاکنون با اجرای فاز اول طرح بنزین سازی حدود ۴٫۲ میلیون لیتر در روز به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده شده است، بیان کرد: با راه اندازی این نهایی این طرح عدداکتان بنزین تولیدی به ۹۲ افزایش می یابد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین در آستانه یکصد سالگی فعالیت پالایشگاه نفت آبادان عملیاتی شده است، تبیین کرد:‌ همزمان با افزایش ظرفیت تولید بنزین، کاهش تولید نفت کوره از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نفتی است.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه زنجیره ارزش افزوده در پالایشگاه‌های نفتی یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه است، گفت: از این رو برای نخستین بار امکان تولید محصولی با ارزش افزوده همچون پروپیلن در برخی از پالایشگاهها همچون امام خمینی شازند و آبادان فراهم شده است.

 

ضیغمی در پایان ظرفیت نهایی افزایش تولید بنزین مرغوب در پالایشگاه آبادان را ۶٫۲ میلیون لیتر در روز عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر این به زودی طرح تصفیه گازوئیل در پالایشگاه نفت امام خمینی شازند هم در مدار بهره برداری قرار می گیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.