راه‌اندازی ۲ بنیاد پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیک در آذربایجان شرقی و خوزستان

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی دو بنیاد پیشگیری معلولیت‌های ژنتیکی در استانهای خوزستان و آذربایجان شرقی خبر داد.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لایحه بودجه ۹۳ دولت اظهار داشت: با تعاملی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شخص وزیر صورت گرفته است اعتبارات خوبی برای سازمان بهزیستی در سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تعامل نمایندگان مجلس با سازمان بهزیستی گفت: طی سالهای اخیر نمایندگان اعتبارات پیش‌بینی شده از سوی دولت برای سازمان بهزیستی را که به صورت لایحه ارسال شده است مورد توجه و عنایت خود قرار داده‌اند و امسال نیز توجه خوبی را به مجموعه بهزیستی داشته‌اند.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی بنیادهای پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی در سطح کشور گفت: در سال قبل ۳ مرکز در استانهای خراسان رضوی، فارس و یزد راه‌اندازی شد که بر اساس گزارشهای رسیده استقبال خوبی از خانواده‌ها در این مراکز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تا پایان سال جاری دو بنیاد تازه (مراکز ژنتیکی) در استانهای آذربایجان شرقی و خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

هاشمی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های انجام شده طرح آفتاب از ماه آینده در استانهای محروم از جمله ایلام، سیستان و بلوچستان و … برگزار می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.