راه‌اندازی ۴ طرح جدید پتروشیمی در سال ۹۱

عبدالحسین بیات در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت افتتاح و راه اندازی طرحهای جدید پتروشیمی ایران، گفت: در حال حاضر ۱۹ طرح پتروشیمی در لیست پروژه های مهر ماندگار دولت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه برای ساخت، تکمیل و راه اندازی طرح‌های مهرماندگار پتروشیمی در بخش ارزی در مجموع به حدود ۲ میلیارد دلار منابع مالی و اعتباری نیاز است، تصریح کرد: قرار است این منابع مالی از صندوق توسعه ملی برداشت شود.

 

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در بخش ریالی هم به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است، اظهار داشت: پیش بینی می شود با قرار گرفتن طرحهای پتروشیمی در لیست مهر ماندگار دولت در روند تامین منابع مالی و اجرایی این پروژه‌ها تسریعی صورت بگیرد.

 

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه در حال حاضر بسیاری از زیرساختهای توسعه و راه اندازی این واحدهای پتروشیمی تامین شده است، بیان کرد: اخیرا مذاکراتی با بانکهای مختلف برای تامین منابع مالی و اعتباری این طرحهای پتروشیمی انجام گرفته است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به افتتاح راه اندازی ۲ طرح پتروشیمی مهرماندگار واحد بوتن یک پتروشیمی جم و مجتمع پتروشیمی اروند از ابتدای سالجاری تاکنون، اظهارداشت: تا پایان سالجاری هم حداقل چهار طرح جدید پتروشیمی دیگر راه اندازی می‌شود که افتتاح رسمی این طرحها به نظر مسئولان ارشد وزارت نفت و دولت بستگی دارد.

 

به گفته بیات، پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری واحد ان اف سوم پتروشیمی بندر امام، فاز اول خط لوله اتیلن غرب، مجتمع پتروشیمی کاویان و مجتمع پتروشیمی پلیمر کرمانشاه افتتاح و راه اندازی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.