راه‌کارهای کاهش آلودگی هوا را ارائه کرده‌ایم/ دولت اقدام کند

۳۰م دیماه ،

عضو کمیته رسیدگی به آلودگی هوا با بیان اینکه این کمیته پیشنهادات خود را به دولت ارائه کرده است، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، گسترش دولت الکترونیک و پرداخت وام به دارندگان خودرو فرسوده از جمله عوامل کاهش ‌‌آلودگی هوا خواهد بود.

حسین گروسی نماینده شهریار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوا و ارائه راهکار‌های رفع این معضل گفت: مجلس اقدامات لازم جهت کاهش آلودگی هوا را انجام داده و حتی پیشنهادات رفع این معضل را به دولت ارائه داده است.

وی افزود: اتصال خط مترو به کلان‌‌‌شهرها و گسترش دولت الکترونیک از جمله پیشنهادات مجلس جهت رفع معضل آلودگی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: روزانه تردد ۴ میلیون مراجعه کننده به ادارات تهران وجود دارد که خود عاملی برای افزایش رفت‌وآمد و در نتیجه افزایش آلودگی هوا است بنابراین می‌توان با گسترش حمل و نقل عمومی و گسترش دولت الکترونیک این معضل را حل کرد.

گروسی اظهار داشت: در صورت فراهم شدن زمینه‌های حمل و نقل عمومی مردم نسبت به استفاده از این مهم رغبت نشان داده و استفاده خواهند کرد.

عضو کمیته رسیدگی به آلودگی هوا با بیان اینکه بنده شخصا از مترو استفاده می‌کنم، تاکید کرد: تشویق و فرهنگ‌سازی استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله مترو می‌تواند راهکاری اساسی برای کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها باشد.

گروسی در پایان تاکید کرد: ارائه وام به دارندگان خودروهای فرسوده جهت تعویض از دیگر عواملی است که باید در دستور کار مسئولان اجرایی و دولت قرار گیرد.
انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.