راه‌های نقل و انتقال خودرو

جام جم آنلاین: اگر اتومبیلی خریده یا فروخته‌اید، اما نمی‌دانید چه مدارکی برای انتقال آن نیاز است، خوب است راهنمای امروز را بخوانید تا بدانید:

اصل شناسنامه و کارت ملی فروشنده و خریدار. اصل سند مالکیت خودرو که از سوی پلیس راهور نیروی انتظامی صادر شده است. اصل سند فروش خودرو که از سوی کارخانه سازنده صادر شده است.

اصل کارت شناسایی خودرو (در‌صورتی که کارت شناسایی خودرو مفقود شده، برگ تعهدنامه مالک یا نماینده قانونی وی).

پرداخت مبلغ جرایم پیشین و گواهی مفاصا حساب اجرائیات (عدم خلافی). بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث. سند مالکیت یا اجاره‌نامه خریدار به منظور احراز سکونت وی در نشانی اعلام شده از سوی وی.

اصل فیش بانکی پرداخت هزینه‌های نقل و انتقال خودرو، با واریز مبلغ ۳۵ هزار تومان به شماره حساب ۲۱۷۱۱۵۹۰۱۳۰۰۲ به نام خزانه‌داری کل نزد بانک مرکزی. پرداخت مبلغ ۳۲۰۰ تومان بابت هزینه‌های پستی برای ارسال کارت مشخصات جدید خودرو.

۱ـ به خاطر داشته باشید از آنجا که هنگام شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، اسناد گمرکی آنها اخذ و در سامانه شماره‌گذاری ثبت شده است، برای نقل و انتقال این دسته از خودروها فقط مدارکی مورد نیاز است که مشخصات خودرو و هویت مالک اولیه آن را معلوم کند.

۲ـ هم‌اکنون پنج مرکز نقل و انتقال خودرو در تهران این خدمات را ارائه می‌دهند و حضور مالک و خریدار برای انجام امور در مرکز مربوط ضروری است: مراکز اتحاد (انتهای خیابان دماوند)، خاوران (کیلومتر ۱۰ جاده خاوران)، میثم (کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج)، الغدیر (یافت‌آباد) و شکوفه (بزرگراه آزادگان، سمت شمالی میدان جهاد). این مراکز روزهای شنبه تا چهارشنبه از هفت صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه و پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۲ امور نقل و انتقال خودرو را انجام می‌دهند.(جام جم)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.