راه‌یابی آثار هنری ایران به نمایشگاه تجسمی لیتوانی

هنر > نمایشگاه
درنخستین مرحله انتخاب آثارهنرمندان تجسمی ایران برای شرکت درنمایشگاه هنرمندان ایرانی درلیتوانی ۲۲ هنرمند توسط حجت امانی انتخاب شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت امانی نمایشگاه گردان نمایشگاه هنرمندان تجسمی ایران درلیتوانی گفت: در ادامه همکاری هنری ایران با کشور لیتوانی، نخستین نمایشگاه هنرمندان تجسمی ایران اواسط اردیبهشت ماه سال آینده به مدت یک ماه در دو شهر”کیلایپرا” و “کانو” لیتوانیا با حضور۸  هنرمند تجسمی ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه گردانی این نمایشگاه توسط “حجت امانی” و “ایگناس کازکویچ” انجام می‌شود و انتخاب آثاردر دو مرحله انجام خواهد شد که انتخاب نهایی توسط “ایگناس کازکویچ” انجام خوهد شد.

به گفته امانی پس ازاعلام فراخوان قریب به ۱۰۰ هنرمند با ارسال تصاویر و مشخصات آثارشان در مرحله نخست داوری شرکت داده شدند که پس از بررسی هایی که توسط من صورت گرفت ۲۲ هنرمند به مرحله دوم این نمایشگاه راه یافته اند و پس از داوری نهایی ۸ هنرمند انتخاب خواهند شد.

وی افزود: در این نمایشگاه سعی داریم که هنر تجسمی جوان ایران را به هنرمندان لیتوانیا معرفی کنیم و همچنین قصد داریم شرایط فروش این آثار را نیز فراهم کنیم.

همچنین درحاشیه برگزاری این نمایشگاه چندین کارگاه با حضور هنرمندان ایرانی در لیتوانی برگزار خواهد شد.

آساره عکاشه، امین باقری، مینا محسنی، کیانا غیابی، جانان نوذری، مجید عباسی فراهانی، سعید عباسی، محمود نورایی، آزاده سهرابی، هما بذرافشان، هومن اکبریان، شادی نویانی، علی احمدی، پریسا صحاف زاده،مه نور مالکی پور، پیمان شفیع زاده، امیرحسین بیانی، سلیمان میری، نرگس شایق، محمد سررشته، نگار اورنگ، ابو وفا حسینی هنرمندانی هستند که آثارشان به مرحله دوم داوری راه پیدا کرد.

با توجه به این که کشور لیتوانی کشور شعر و ادب است؛ “مریم آموسا” به عنوان تنها شاعر ایرانی است که دراین سفر حضورخواهد داشت و با شاعران لیتوانی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نمایشگاه هنرمندان ایران به مدت یک ماه درلیتوانی برپا خواهد شد و ۸ هنرمندی که آثارشان دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، به مدت یک هفته به لیتوانی سفرخواهند کرد.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.