«راه آبی ابریشم» از شبکه یک می‌گذرد

۲۷م اسفند ،

فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» جایگزین فیلم سینمایی «یه حبه قند» در جدول فیلم‌های نوروزی تلویزیون شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، پیش از این اعلام شده بود که قرار است روز اول فروردین فیلم سینمایی «یه حبه قند» از شبکه یک سیما پخش شود اما طبق آخرین تغییر در جدول پخش فیلم‌های نوروزی فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» جایگزین این فیلم سینمایی شد.

«راه آبی ابریشم» به کارگردانی «محمد بزرگ‌نیا» ساخته شده و  پرخرج‌ترین فیلم سال سینمای ایران در سال ۸۹ است.

در این فیلم سینمایی عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان و رضا کیانیان ایفای نقش کرده‌اند.

«راه آبی ابریشم» روایتگر اولین سفر دریایی ایرانیان به چین است و ۱۲۰ دقیقه زمان دارد. این فیلم روز اول فروردین ماه ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «یه حبه قند» نیز در این جدول پخش جابه‌جا شده و قرار است روز چهارشنبه ۳۰ اسفندماه ساعت ۱۲:۲۰ از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.

در این فیلم که ۱۱۰ دقیقه زمان دارد، سعید پورصمیمی، رضا کیانیان، نگار جواهریان، ریما رامین‌فر و … ایفای نقش کرده‌اند.

«پسند» دختر آخر یک خانواده سنتی ایرانی است که قصد ازدواج دارد. سه خواهر بزرگترش که همگی ازدواج کرده و صاحب همسر و فرزند می باشند به خانه آنها آمده و به صورت کاملا سنتی و ایرانی مراسم شب حنابندان را برگزار می‌کنند. صبح روز عروسی دایی عزت که حق پدری بر گردن «پسند» دارد و از ازدواج او چندان راضی نیست در هنگام خوردن صبحانه یک حبه قند را به داخل دهانش می‌اندازد، اما قند در حلقش گیر کرده و او را خفه می‌کند. این ماجرا عروسی «پسند» را به عزا تبدیل کرده و سبب می‌شود تا خواهرها بساط عروسی را جمع کرده و تدارک مراسم عزا را ببینند.

«یه حبه قند» به کارگردانی «رضا میرکریمی» ساخته شده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.