راه اندازی شبکه اجتماعی مهدی ‌یاوران

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی از راه‌اندازی شبکه اجتماعی مهدی‌ یاوران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: این جشنواره در سال‌های آینده با گستردگی بیشتر و با رشته‌های افزون‌ تری برگزار شود.

وی به سه رشته جشنواره آخرین منجی مبنی بر داستان کوتاه، شعر و قطعات ادبی اشاره کرد و گفت: ایرانیان از دیر باز به شعر و ادب علاقه خاصی داشته اند و این به یک نیاز برای جامعه ما تبدیل شده است.

حسینی افزود:  ائمه اطهار (ع) نیز به خاطر لطافتی که در شعر وجود دارد، در مدح حق و حقیقت با زبان شعر سخن می‌گفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: در داستان‌های انبیاء قصه‌هایی برای بیداری و هوشیاری وجود دارد که  درس مقاومت، پایداری، تبعیت از حق و حقیقت را به انسان می‌آموزد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه درس‌های فراوانی در زندگی انبیاء وجود دارد باید از  این میراث ارزنده استفاده کرده و داستان‌های آن را دست‌ مایه تئاتر، سینما و تلویزیون قرار دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سفر هیاتی از اصحاب هنر و رسانه یمن به کشورمان، گفت: برای این هیات استفاده  از آیات و روایات اسلامی در آثار سینماگران و هنرمندان ایرانی بسیار جالب و خلاقانه بود.

حسینی اظهارداشت: با عنایت به ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد باید  آثار بیشتری با مضامین معنوی تولید شود.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) گنجینه‌های پایان‌ناپذیری هستند، خاطرنشان کرد: حدودا ۳۵۰ آیه از آیات قرآن کریم به حضرت مهدی (عج) اشاره دارد  و می تواند منبع  غنی برای خلق آثار توسط هنرمندان باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروزه قدرت‌های بزرگ جهان برای رسیدن به منافع خود،با خشونت و کشتار انسانها درصدد دستیابی به اهداف خود هستند و می‌خواهند خود را به عنوان منجی و رهایی‌بخش جهان معرفی کنند.

حسینی افزود: آنها مسلمانان  را افرادی خشن و جنگ طلب جلوه می دهند که  باید  از سر راه برداشته شوند تا خطر و تهدیدی برای بشریت وجود نداشته باشد.

وی یادآورشد: دشمنان و بیگانگان این امور را در قالب سرگرمی‌های رایانه‌ای، قصه، داستان و در اشکال مختلف هنری مطرح می کنند و در این شرایط لازم است اهالی فرهنگ و هنر کشور ما نیز با ساخت آثار فاخر و ارزشمند ضمن معرفی فرهنگ غنی و اصیل اسلامی – ایرانی واقعیات کشور را برای دنیا تبیین کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به راه اندازی شبکه‌ای درباره امام هادی (ع) در فضای مجازی از راه اندازی شبکه مهدی یاوران در آینده خبر داد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.