راه اندازی نهضت باور به کیفیت کالای ایرانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ایجاد یک نهضت برای باور کیفیت کالای ایرانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر جهت افزایش تمایل مردم برای خرید کالاهای وطنی است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران دیانی دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با بیان مطلب بالا در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: در حال حاضر به خاطر ممنوعیت واردات کالاهای لوکس فرصت بزرگ و تاریخی برای تولید کنندگان کالاهای مختلف از جمله لوازم خانگی فراهم آمده است.

وی افزود: برای نهادینه کردن باور کیفیت کالاهای ایرانی نیاز به فرهنگ سازی و نیز افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات ایرانی داریم.
 
وی با تاکید بر ارتقا کیفیت در تولیدات ایرانی اظهار داشت: به واسطه این که هم اکنون فرصت تاریخی برای افزایش تولیدات ایرانی به لحاظ ممنوعیت و محدودیت واردات فراهم شده با ید گام بلندی در جهت ارتقای کیفیت تولیدات ایرانی از سوی صنعت گران داخلی برداشته شود.

دیانی با تاکید بر ایجاد و فعال نمودن بخش های تحقیقات و پژوهش در واحدهای صنعتی اظهار داشت: باید برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات ایرانی سرمایه گذاریهای قابل توجهی در بخش های (آرندی)بخش تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی انجام شود تا متخصصین در واحدهای صنعتی با کشف نیازهای پیدا و پنهان مشتریان کالاهای خود را متناسب با سلیقه و علاقه مشتری تولید کنند.

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ما نیازمند ایجاد نرم افزاری در واحدهای صنعتی جهت تشخیص و شناسایی نیازهای مشتریانمان هستیم اظهار داشت: باید با کشف سلایق و علایق مشتریان کاری کنیم که تولیدات داخلی کاملا جایگزین واردات شده و از طرف دیگر هر آنچه که در کشور تولید می شود قابلیت صادارات نیز داشته باشد.

دیانی با اشاره به نقش تعیین کننده سازمان ملی استاندارد جهت ارتقای کیفیت محصولات وطنی گفت: ما برای توسعه تولید و صادارتمان وظیفه داریم با سازمان ملی استاندارد همکاری کنیم تا از این طریق استاندارهای تولیدی خود را منطبق با استاندارهای روز جهانی کنیم.

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با انتقاد از تبلیغات گسترده کالاهای خارجی در شهرهای مختلف از جمله تهران گفت: از دید ما تولید کنندگان لوازم خانگی شهر تهران را با کاغذ دیواری تبلیغات و برندهای خارجی پر کردند.

وی افزود: کالاهای ایرانی بویژه  لوازم خانگی تولید داخل به لحاظ تبلیغات به هیچ وجه قدرت رقابت با کالاهای خارجی را ندارد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.