راه اندازی آتلیه عروس و داماد سپاه

۱۴اردیبهشت،

همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز «آتلیه عکس کوثر» را افتتاح کرد.

 همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز «آتلیه عکس کوثر» را افتتاح کرد.

 فرمانده سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز در حاشیه‌ی افتتاح آتلیه عکس اسلامی کوثر، سبب حضور سپاه در اینگونه اقدامات را استفاده از ظرفیت عظیم بسیج اعلام کرده و گفته قرار است با این ایده‌ها بتوانیم در جهت‌ ترویج شعائر اسلامی، اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

آنگونه که این مقام نظامی گفته این آتلیه در فاز اول با سرمایه‌گذاری اولیه ۴۵۰ میلیون ریال راه‌اندازی شده است که در فاز دوم این طرح با دو میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۸ نفر، توسعه و تجهیز می‌شود.

مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز سبب ورود سپاه به راه‌اندازی آتلیه عکس را اینگونه بیان کرده که در بحث رعایت کردن مسایل شرعی در مراسم‌های جشن و ازدواج‌ها باید کارهای فرهنگی مناسبی انجام شود که افتتاح این آتلیه عکس از اقدامات تاثیرگذار سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در این بخش است.

وی با بیان اینکه این آتلیه از ایده‌های بسیج خواهران سپاه ناحیه بقیه الله است گفته آتلیه‌های فعال عکس بسیاری در شهر وجود دارد اما آتلیه سپاه با ویژگی استفاده از کادر تخصصی بانوان فضایی امن و مطمئن برای بانوان و خانواده‌ها‌ است که بتوانند با خیال آسوده از امکانات تخصصی عکس استفاده کنند.

ورود سپاه پاسداران به راه‌اندازی آتلیه عکس اسلامی عروس و داماد درحالی اتفاق افتاده است که چندی پیش نیز فروشگاه مد و لباس اسلامی توسط این نهاد نظامی جنب درب ورودی پادگان امام حسین(ع) در شیراز افتتاح شده بود.

با وجود آنکه خلاء وجود مراکزی همچون فروشگاه مد و لباس اسلامی و آتلیه عکس اسلامی و … در شهرها بویژه شیراز احساس می‌شود اما همواره انتقادها به ورود مستقیم سپاه به اینگونه فعالیت‌های کاسب گرایانه مطرح بوده و هست و منتقدان معتقدند اگرچه شاید سپاه با راه‌اندازی اینگونه مراکز فرهنگی-اسلامی به دنبال منفعت اقتصادی نیست و مسلماً اهدافی همچون ترویج شعائر اسلامی و اهداف انقلاب را دنبال می‌کند اما تأثیرگذاری و موفقیت آنان به مراتب کمتر خواهد بود چرا که می‌بایست اینگونه کارها به اهلش سپرده شود و سپاه و مجموعه‌ی بسیج صرفاً حامی آنان باشند و از ورود مستقیم در اینگونه‌ها حوزه‌ها به سبب حفظ شأن و جایگاه سپاه و جلوگیری از شائبه‌های احتمالی اجتناب کند.

پایگاه خبری جنوب نیوز


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.