راه اندازی اولین اپراتور گیم در کشور

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: اولین اپراتور ارائه دهنده بازی های رایانه ای در کشور با هدف ارائه تمامی خدمات گیم و ساماندهی این حوزه آغاز به کار کرد.
 
حسن علیزاده رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر به جزئیات ارائه خدمات بازیهای رایانه ای توسط این اپراتور پرداخت و اظهار داشت: جام بازیهای رایانه ای موسوم به جام دیجیتال از تیرماه سال ۹۱ در کشور آغاز به کار کرد و از آنجایی که با استقبال خوبی از سوی کاربران گیم روبرو شد نیاز به راه اندازی یک اپراتور برای ساماندهی این فضا احساس شد؛ براین اساس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور مجوز فعالیت این اپراتور را صادر کرد.
 
وی امکان برگزاری مداوم و مرتب جام دیجیتال، رقابت تولیدکنندگان بازی های رایانه ای، فروش نسخه های مجاز بازیهای داخلی و خارجی و نیز فراهم آوردن بستری برای بازی های گروهی و شبکه ای را از جمله مزایای این اپراتور عنوان کرد.
 
علیزاده با تاکید براینکه بسیاری از گیمرها و بازیکنان بازی های رایانه ای ترجیح می دهند در حوزه مسابقات رایانه ای رقابت کرده و رتبه خود را دریافت کنند گفت:اپراتور گیم، بستری را فراهم کرده که بتوان بازیهای رایانه ای را به صورت شبکه ای ارائه و رتبه گیمر را در هر مسابقه اعلام کرد. همچنین امکان فروش و شبکه توزیع محصولات در این طرح دیده شده است و جایگاهی نیز وجود دارد تا بتوان بازیهای فلش رایگان ایرانی و خارجی را در اختیار علاقمندان قرار داد.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برگزاری لیگ آنلاین و فروشگاه الکترونیکی که تحت نظر این اپراتور فعالیت کند را از دیگر مزایای راه اندازی اپراتور گیم برشمرد و اضافه کرد: بستر مناسبی برای علاقه مندان به بازیهای رایانه ای، تولیدکنندگان گیم و عرضه کنندگان محصولات خارجی با رعایت ضوابط فرهنگی ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه در گام اول، بعضی بازیهای رایانه ای ایرانی به صورت شبکه ای راه اندازی شده و در دسترس گیمرها قرار دارد افزود: قابلیت بازی شبکه ای برای بعضی بازیهای خارجی مانند کانتر و pes نیز در این پایگاه اینترنتی فراهم شده است؛ گیمرها می توانند از طریق این قابلیت به صورت آنلاین مسابقه دهند.
 
علیزاده از تولید نرم افزار تبدیل بازیهای رایانه ای به بازی شبکه ای با نام "بازی ران" خبر داد و گفت: تهیه نسخه شبکه ای بازی های رایانه ای مستلزم صرف هزینه بسیاری برای تولیدکنندگان است اما استفاده از نرم افزار بازی ران امکان تبدیل بازیها را به نسخه شبکه ای در یک بازه زمانی کوتاه فراهم می کند.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان اینکه طبق توافق با شرکتهای داخلی، کنسولهای حرکتی – کینکت – در قالب جام دیجیتال و شبکه ای توسط این اپراتور عرضه می گردد، افزود: لیگ داخلی جام دیجیتال ظرف ۲ هفته آینده آغاز می گردد و برنامه هایی برای ایجاد فضای رقابتی در عرصه گیم در دست اقدام است.
 
وی در همین حال از ارائه نسخه آندروئید اپراتور گیم برای گوشی موبایل کاربران بازی رایانه ای خبر داد و به مهر گفت: نسخه IOS این نرم افزار نیز برای کاربران موبایل در نمایشگاه رسانه های دیجیتال در مهرماه رونمایی خواهد شد.
 
علیزاده با اشاره به آدرس اینترنتی اپراتور گیم JAMDIGITAL.IR تصریح کرد: این پایگاه اینترنتی بازی، ضعف محتوا در حوزه بازیهای رایانه ای را رفع کرده و اعتماد سازی در این زمینه را به همراه دارد؛ این اپراتور بازیهای تایید شده و نسخه هایی از بازیهایی که دارای مجوزهای مربوطه از نهادهای متولی می باشند را در دسترس کاربران قرار می دهد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.