راه اندازی اولین سوپرمارکت هواپیما در چین +تصاویر

۱۹فروردین۱۳،

“جانگ چانگیی” یکی از فروشندگان این سوپرمارکت در حالی که در کنار یک بالگرد وارداتی از فرانسه ایستاده است می گوید: فروش هواپیماها در چین کاری به آسانی فروش کاهو است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اولین سوپرمارکت فروش هواپیما و بالگردهای کوچک در چین آغاز به کار کرد.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: اولین سوپرمارکت مخصوص فروش هواپیماها و بالگردهای کوچک و شخصی در مزرعه ای در حومه پکن راه اندازی شد. این هواپیماها و بالگردهای کوچک که قیمت آنها بیش از چند میلیون دلار نیست به مکانی برای رفت و آمد ثروتمندان و مدیران شرکت های بزرگت تبدیل شده است.

هزینه بعضی از هواپیماهای در معرض فروش در این سوپرمارکت حدود ۶٫۳ میلیون یورو است.

“جانگ چانگیی” یکی از فروشندگان این سوپرمارکت در حالی که در کنار یک بالگرد وارداتی از فرانسه ایستاده است می گوید: فروش هواپیماها در چین کاری به آسانی فروش کاهو است.


او در حالی که از انبار پر از هواپیماهای کوچک این فروشگاه بازدید می کند اضافه می کند: در چهار روز قبل، سه هواپیما فروختیم. روزانه تماس هایی از طرف شرکت های هواپیمایی خارجی داریم. آنها تمایل بسیاری برای فروش تولیدات خود در چین دارند.

به گفته این فروشنده، مشتریان می توانند به طور آزمایشی در ارتفاع حداکثر ۵۰۰ متری، در آسمان مساحت چهار کیلومتر مربعی اطراف مزرعه فروشگاه هواپیما، پرواز کنند. این امکان پرواز آزمایشی پس از توافق این فروشگاه با نزدیکترین پایگاه نیروی هوایی فراهم شده است.

این فروشگاه که یک هفته پیش افتتاح شد توسط شرکت فعال در زمینه هوانوردی مدیریت می گردد. در این فروشگاه، تعداد بسیاری از هواپیماها برای مدیران شرکت ها یا ثروتمندان چین که تمایل دارند از شلوغی های ترافیکی چین و پایتخت آن در امان باشند عرضه می شوند.

در این فروشگاه از برج مراقبت مخصوص چنین هواپیماهایی برخوردار نیست بلکه تنها باند پرواز کوچکی وجود دارد که اطراف آن را قفس  خرگوش ها و ماشین الات کشاورزی پر کرده است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: پس از سال ها، صبر ثروتمندان چینی و دوستداران خرید هواپیماهای شخصی در چین پایان یافت. چین کم کم آسمان خود را برای پروازهای خصوصی باز می کند. این موضوع امیدها را برای توسعه این بخش افزایش داده است.

هم اکنون در چین اشخاص کمی، مالک هواپیماها و بالگردهای خصوصی می باشند و این در حالی است که چین از سرزمین بسیار پهناور و اقتصاد دارای رشد بالا برخوردار است.

با این حال آسمان چین به عنوان سومین کشور پهناور جهان به طور جدی در اختیار نظامیان قرار دارد. در چنین شرایطی کسب مجوز از مقامات رسمی برای انجام پروازهای خصوصی با سختی های بسیاری روبه رو می گردد به همین سبب علاقمندان، مالکان هواپیماها به صورت سری و محرمانه پرواز می کنند. این پروازها در چین با عنوان “پروازهای سیاه” توصیف می شوند.

این خلبانان غیرقانونی که برخلاف قوانین در چین، پرواز می کنند ممکن است با جریم های ۱۲۵۰ تا ۱۲۵۰۰ یورو روبه رو شوند.

“دای شانگ” یک بازرگان ۴۳ ساله چینی است که غیرقانونی پرواز می کند. او در حالی که یک هواپیمای وارداتی از اسلوونی خریده است می گوید: هرگاه به پرداخت جریمه محکوم شوم پرداخت می کنم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.