راه اندازی بورس ارز تا دو هفته آینده

بورس

راه اندازی بورس ارز گام موثری در شفاف سازی قیمت ها خواهد بود و بخش عمده‌ای از اقداماتی که باید توسط بورس انجام شود، انجام شده و بخش دیگر که مربوط به نرم افزار معاملاتی است در حال انجام است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بورس ارز تا دو هفته آینده راه اندازی می شود.

حسن راد مرد در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: راه اندازی بورس ارز گام موثری در شفاف سازی قیما ها خواهد بود و بخش عمده‌ای از اقداماتی که باید توسط بورس انجام شود، انجام شده و بخش دیگر که مربوط به نرم افزار معاملاتی است در حال انجام است.

وی سه هدف عمده ایده بازار جدید ارز را کشف قیمت رقابتی، مدیریت اطلاعات بازار و مدیریت عرضه و تقاضا دانست و افزود: این بورس می‌تواند جلوی نوسانات غیر عادی بازار ارز را بگیرد.

رادمرد تصریح کرد: زمان دقیق راه‌اندازی بورس ارز، از سوی محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، اعلام خواهد شد و این بورس رسما تعیین‌کننده نرخ دلار آزاد می‌شود اما بنا بر شنیده ها این بورس تا دو هفته آینده راه اندازی می شود.

این مقام مسئول با دفاع از طرح دولت برای راه‌اندازی بورس ارز گفت: مطابق قانون برنامه پنجم نرخ ارز باید در نظام شناور مدیریت شده تعیین شود و اگر هدف حفظ قدرت رقابت داخلی است، باید اجازه داد عرضه و تقاضا به صورت واقعی خود را پیدا کنند.

وی در خاتمه گفت: ۱۰ قلم کالای اساسی با ارز مرجع ۱۲۲۶ در اختیار مردم قرار می گیرد و نوسانات نرخ ارز بر روی این گونه کالاها تاثیری نخواهد داشت.


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.