راه اندازی خانه محیط زیست پهنه جنوب در بوستان ولایت

خانه محیط زیست پهنه جنوب با هدف جلب مشارکت شهروندان در حفظ طبیعت در بوستان بزرگ ولایت راه اندازی شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ عباداله فتح الهی شهردار منطقه با اشاره به خط مشی شهرداری تهران مبنی بر ارتباط مؤثر با سازمانهای غیر دولتی برای حفاظت از محیط زیست و شناسایی مسائل زیست محیطی بیان کرد: در این خانه سعی می شود تا با شناسایی جوانان، دانش آموزان، دانشجویان و علاقه مندان به محیط زیست و مشارکت آنها در برنامه های شهروندی در حفظ و نگهداری محیط زیست کوشش های موثری صورت پذیرد.
 وی با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی شهروندان از مسائل زیست محیطی گفت: مسائل زیست محیطی برای سلامت جامعه اهمیت بسیاری دارد و برنامه ریزی جهت احداث خانه های محیط زیست و نیز ارائه برنامه های آموزشی می تواند ضمن ایجاد زمینه های ارتباط مؤثر با شهروندان و دوستداران طبیعت سطح آگاهی شهروندان را افزایش دهد و تعامل عمومی برای مراقبت از این پدیده حیاتی را مهیا کند.
فتح الهی افزود: در همین راستا خانه محیط زیست پهنه جنوب ضمن شناسایی و جلب مشارکت گروههای هدفمند همچون NGO  ها، گروه های دانشجویی فعال در زمینه محیط زیست و کانونهای زیست محیطی فعال درصدد است تا کارگروه های محیط زیست محلات مناطق جنوب تهران را تشکیل دهد. 
این کارگروه ها که زیرمجموعه مدیریت محله و سراهای محله فعالیت خواهند کرد پس از توانمندسازی از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی و بازدیدهای میدانی، به عنوان ناظرین زیست محیطی انتخاب شده و در رفع مشکلات زیست محیطی محلات مشارکت خواهند داشت. براساس این گزارش خانه محیط زیست پهنه جنوب که مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ را تحت پوشش و حمایت قرار می دهد، جنب قلعه شادی بوستان ولایت ایجاد شده و شامل سالن کنفرانس، اتاق مدیریت و سایر بخشهای اداری است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.