راه اندازی دو خط تازه اتوبوس های تندرو در شمال و جنوب تهران

۰۹ام بهمن ،

راه اندازی دو خط تازه اتوبوس های تندرو در شمال و جنوب تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی دو خط تازه اتوبوس های تندرو در شمال و جنوب پایتخت خبر داد.

به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به زودی دو خط تازه اتوبوس‌های تندرو در جنوب و شمال تهران، یکی حد فاصل پایانه جنوب تا میدان آقا نور و دیگری در امتداد بزرگراه طبقاتی صدر، افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهر صرفا محلی برای عبور و مرور نیست بلکه فرصتی برای دیدن زیبایی‌های محیطی و لذت بردن از این زیبایی‌هاست، اظهار کرد: باید با طراحی مناسب، نور‌پردازی دقیق و جانمآیی صحیح و در ‌‌نهایت با برقراری ارتباط منطقی بین مدرنیته و سنت به نیازهای روحی شهروندان پاسخ دهیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اِلمان‌های شهری از نمادهای عمودی مانند برج میلاد گرفته تا نمادهای افقی مانند محور‌ها و مسیرهای شهری در پاسخ‌گویی به نیازهای عاطفی شهروندان موثرند، تصریح کرد: در این میان خطوط و ایستگاه-های مترو و بی‌آر تی، از جایگاه ویژه‌ای برخورداراند و به نمادهای پایتخت تبدیل شده‌اند.

وی از نوسازی ۵۶ ایستگاه فرسوده خط ۲ بی‌آر تی حد فاصل میدان آزادی تا پایانه خاوران تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری از جمله در حوزه حمل و نقل و ترافیک، جنوب شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تشکری هاشمی با تاکید بر لزوم نصب تجهیزات ترافیکی با کیفیت در شهر تاکید کرد: مهم‌ترین پیام بازدید امروز یادآوری این مهم بود که استانداردسازی محصولات و ارتقای کیفی تولیدات ترافیکی از بیشترین درجه اهمیت برخوردار است.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: باید از تبدیل تهران به جنگلی از آهن جلوگیری به عمل آورده و به سمت شهری که شهروندان از قدم زدن و حرکت کردن در آن احساس آرامش کرده و از آراستگی و زیبایی آن لذت ببرند، حرکت کنیم.

سه شنبه ۱۰ بهمن   ۱۵:۴۹

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.