راه اندازی رشته خدمات گردشگری برای جذب توریسم

زهرا تالانی:برای حل این مشکل انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان تهران با همکاری موسسه فرهنگی اکو اقدام به راه اندازی رشته خدمات جهانگردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی کرده است.
در مراسم انعقاد این تفاهم نامه،رضا اباذری رئیس انجمن گفت:گردشگری مقوله اقتصادی و فرهنگی است که نیاز به مقوله آموزش دارد اما ما نیروی متخصص میان مدیران بخش خصوصی و دولتی نداریم.
وی ادامه داد:از همین رو از طریق سازمان سنجش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در موسسه اکو دانجو می پذیریم تا فعالان بخش خصوصی و دولتی با حضور در این کلاسها با گردشگری و توریسم به طور علمی آشنا شوند.
اباذری در مورد رشته های این دانشگاه گفت:در درجه اول زبان به تمام دانشجویان آموخته می شود و بعد در حال حاضر در حال بررسی و تدوین رشته های گردشگری هستیم و امیدوارم این روابط ادامه یابد.
وی افزود:ما به زودی فراخوانی از طریق انجمن به مراکز گردشگری و دفاتر ارسال می کنیم تا متقاضیان جذب و ثبت نام شوند.

راه اندازی تلویزیون کشورهای اکو
در ادامه این جلسه،ابطحی رئیس موسسه گفت:در حال حاضر ۱۰ کشور عضو اکو هستند که هرچند از لحاظ قتصادی متوازن نیستند اما از لحاظ فرهنگی نزدیکیهایی دارند و موسسه سعی می کند این عناصر مشترک را شناسایی و تقویت کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مکانهای گردشگری در این ۱۰ کشور در یونسکو ثبت نشده اند افزود:ما تلاش داریم تا این مراکز را در اکو ثبت و نگهداری کنیم.
ابطحی با اشاره به راه اندازی تلویزیون کشورهای اکو گفت:راه اندازی این تلویزیون می تواند به شانسایی جاذبه های گردشگری کشور کمک فراوانی کند و همچنین با راه اندازی دیگر شعبه های این مرکز در سایر کشورها به جذب توریسم هم کمک کنیم.
در پایان این مراسم تفاهم نامه ای میان موسسه اکو و انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان تهران منعقد شد.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.