راه اندازی سامانه سنجش رتبه بندی وبگاههای ایرانی

قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی از راه اندازی سامانه سنجش رتبه بندی وبگاههای ایرانی خبرداد و گفت: الکسای ایرانی را براساس شاخصهای بومی راه اندازی می کنیم.
خبرگزاری مهر: قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی از راه اندازی سامانه سنجش رتبه بندی وبگاههای ایرانی خبرداد و گفت: الکسای ایرانی را براساس شاخصهای بومی راه اندازی می کنیم.

حجت الاسلام سعید سالاریان امروز در نشست خبری شورایعالی اطلاع رسانی که در آستانه برگزاری سومین جشنواره ارزیابی وبگاههای دولتی برگزار شد، استانداردسازی پورتالهای خدمات الکترونیکی و ارائه یک مدل یکپارچه و واحد را از جمله اهداف نهایی این جشنواره عنوان کرد و گفت: بزودی سامانه ای را ره اندازی خواهیم کرد که همه پورتالها با مراجعه به آن بتوانند از وضعیت نمره ارزیابی خود آگاه شوند.

وی با اشاره به راه اندازی این سامانه وب سنج و ارزیابی وبگاهها که آن را به الکسای ایرانی تعبیر کرد، گفت: در این سامانه حدود ۶۰ شاخص از پورتالها و وبگاهها را مورد سنجش قرار می دهیم و گزارش نهایی رتبه وبگاهها را در آن ارائه خواهیم داد.

سالاریان با بیان اینکه شاخص های ما در الکسای ایرانی تخصصی تر و مرتب تر و بومی تر از الکسا خواهد بود، ادامه داد: هم اکنون الکسا برای رتبه بندی پورتالها و وبگاهها حدود ۹۰ شاخص را ارزیابی می کند و ما در الکسای ایرانی در تلاش هستیم حدود ۶۰ شاخص را در رتبه بندی وبگاهها لحاظ کنیم.

وی گفت: از سال آینده و با راه اندازی شهرهای الکترونیکی که هم اکنون فاز پایلوت آن در گرگان و سمنان نهایی شده است، پورتالهای اصناف و بخشهای غیردولتی نیز وارد این صحنه خواهند شد و در ارزیابی وبگاهها وارد می شوند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۳ نفر   |   تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , الکسا, اکسای ایرانی, اینترنت


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.