راه اندازی سریعترین اینترنت جهان برای مصرف خانگی در ژاپن

۲۷فروردین۱۳، فاوانیوز : یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی وابسته به سونی اقدام به راه اندازی سرویس اینترنتی ۲ گیگاباتی در هر ثانیه کرده است که از آن با عنوان سریعترین اینترنت جهان برای استفاده از خانگی یاد می گردد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی ” نورو” سرویس فیبری خود را از این هفته به خانه ها، آپارتمانها و تجارتهای کوچک و همچنین ۶ ایستگاه پلیس در توکیو ارائه کرده است.

هزینه این خدمات اینترنتی ۵۱ دلار در هر ماه است و قراردادها به صورت دوساله بسته می گردد و برای اشخاصی که درخواست خود را آنلاین ارائه کنند هزینه نصب رایگان است. این درحالی است که گفته می گردد سرعت آپلود این سرویس به ۱ گیگابایت در ساعت می رسد.

این شرکت اعلام کرده است که این سرویس دربرگیرنده اجاره یک دستگاه ONU است که برای حفظ سرعت بالا طراحی شده است. این دستگاه ها معمولا در خانه ها و شرکتها برای تبدیل فیبر به اینترنت پهن باند به کار می رود. بعید به نظر می رسد که کاربران سرعت ۲ گیگابایت در ثانیه را روی دستگاه های خود ملاحظه کنند، چراکه این سرعت از ظرفیت اکثر آدابتورهای شبکه مصرف کننده ها خارج است.

دولت ژاپن به شدت از ارتباطها بر پایه فیبر برای مردم این کشور حمایت کرده است و درحال حاضر نیز این شرکت در میان معدود کشورهایی است که از اینترنت با سرعت بسیار بالا برخوردار است.

قسمت اعظم جمعیت ژاپن در شهر توکیو زندگی می کنند و زندگی در شهرهای دیگر نیز در آپارتمانها متمرکز شده است بنابراین ارائه خدمات بر پایه فیبری ساده تر است. ارائه اینترنت ۱ گیگابایت در ثانیه در این کشور متداول است، حتی بعضی از ارائه کنندگان این خدمات در تلاش برای تبلیغات قیمتهای کم می باشند و تخفیفهایی را برای کاربران خود قائل شده اند.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.