راه اندازی سیستم ملی برای مسیرهای درون و برون شهری

سامانه ملی سیستم های حمل و نقل هوشمند برای تمامی مسیرهای درون شهری و برون شهری تدوین و راه اندازی می شود.

دکتر علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به این که توسعه شهرها موجب افزایش حجم ترافیک در خیابان ها و مسیرهای درون شهری و برون شهری شد است به خبرنگار صنفی آموزشیممتازنیوز، اظهار داشت: یکی از تبعات افزایش حجم ترافیک در کلان شهرهایی مثل تهران انواع تصادفات و به دنبال آن خطرات جانی است که مطرح می شود لذا برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی وجود یک سیستم قابل کنترل در مسیرهای مختلف درون شهری و برون شهری ضروری است.

وی افزود: چنین سیستم هایی به صورت پراکنده و ناقص در برخی از شهرهای مختلف اجرا شده اما تاکنون یک سامانه یکپارچه و ملی برای این سیستم های هوشمند که بحث تهیه و تدارک تجهیزات آن مطرح باشد ، نداشته ایم.

رهایی تصریح کرد: در قالب یک طرح کلان ملی که مصوب شورای عتف است سامانه حمل و نقل و سیستم های هوشمند به دانشگاه صنعتی امیر کبیر واگذار شده که یک معماری ملی در ارتباط به سامانه های هوشمند را در آن مطرح می کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر دانشگاه علم و صنعت را به عنوان دانشگاه همکار در این پروژه معرفی کرد و اذعان داشت: وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری های مختلف در سطح کشور به عنوان بهره برداری کننده از نتایج این طرح ملی مطرح هستند.

وی خاطر نشان ساخت: این سیستم به طور یکپارچه کنترل ترافیک را انجام می دهد و با توجه به حجم تصادفات، تلفات و هزینه های مختلف و مشکلات زیست محیطی این طرح می تواند برای بهینه سازی استفاده از سوخت و کاهش آلودگی های محیطی استفاده شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.