راه اندازی صندوق یا بانک گروه دی هشت

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی دی هشت از برنامه های در حال انجام برای راه اندازی صندوق و یا بانک گروه دی هشت خبر داد.

سیدعلی محمد موسوی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا یادآور شد که به همین منظور اجلاسی به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شده و در حال حاضر پیش نویس موافقتنامه راه اندازی این صندوق در پایتخت کشورهای عضو در حال بررسی است و امیدوارم در سال ۲۰۲۴ میلادی گام های مناسبی در این زمینه برداشته شود.

وی اظهارداشت: البته کشورهای عضو تنها به راه اندازی این صندوق اکتفا نکردند و مذاکراتی را با بانک توسعه اسلامی و بانک اکو برای تامین مالی طرح ها به روش فاینانس انجام داده اند.

موسوی درمورد اقدامات کشورهای عضو دی هشت در بخش کشاورزی گفت: اجلاس وزرای کشاورزی این گروه به زودی در ابوجا پایتخت نیجریه با حضور ۴ تا ۶ مقام ارشد از کشورهای عضو برگزار می گردد و امیدوارم در این اجلاس تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

به گفته وی محمود حجتی وزیر کشاورزی کشورمان نیز در این اجلاس حضور خواهد داشت.

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی: ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

این گروه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد نجم الدین اربکان رهبر حزب اسلام گرای رفاه و اول وزیر وقت ترکیه با هدف تقویت همکاری های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.