راه اندازی گنجینه آثار مراجع عظام در قم

۱۲م دیماه ،

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد :

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی گنجینه آثار مراجع عظام تقلید در قم و راه اندازی موزه بزرگان دین در تهران تا ۳۰ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ محمد شریف ملک زاده درجریان سفر یکروزه به استان قم از میراث مذهبی اعم از مساجد، بقاع متبرکه و اماکن و بناهای تاریخی بازدید و با بعضی از علما و مراجع عظام دیدار کرد.
براساس این گزارش؛ ملک زاده در این سفر بر راه اندازی گنجینه آثار مراجع عظام در قم و راه اندازی موزه بزرگان دین در تهران تاکید کرد و گفت:در گنجینه آثار مراجع عظام قم آثار شخصی، زندگینامه ها، اسناد و نوشته های مراجع به نمایش گذاشته می گردد.
او با تاکید بر اهمیت جایگاه مراجع عظام تقلید در راهبری راستین جامعه شیعیان و مسلمانان جهان در طول تاریخ پر فراز و نشیب اسلام و ضرورت شناساندن این مهم به نسل امروز و آینده شیعیان خاطر نشان کرد:گنجینه آثار مراجع عظام تقلید به همت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مجموعه محور فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی (ره)در قم ایجاد شده و تا پایان بهمن به بهره برداری می رسد.
معاون رییس جمهوری در این سفر ضمن بازدید از روند مرمت مسجد اعظم قم و دستور بر پیگیری جدی و مستمر برای مرمت میراث مذهبی این استان از معاون میراث فرهنگی خود خواست تا هر چه سریعتر برای مرمت مسجد اعظم قم و احیای بیت مرحوم آیت العظمی بروجردی(ره) با قید فوریت اقدام کند.
او همچنین براقدام فوری برای ثبت ملی مراسم جشن میلاد مادر میراث نبوی حضرت زهرا(س) و ثبت منشور مدیریت علوی مبتنی بر فرامین حضرت علی(ع) به مالک اشتردر فهرست میراث معنوی کشور تاکید کرد.
ملک زاده در جریان این سفر گزارشی از فعالیتهای سازمان در حوزه ثبت میراث معنوی و ملموس از جمله ثبت جهانی تعزیه ، ثبت جهانی مراسم قالیشویان مشهد اردهال ، ثبت ملی ۱۸۳آیین عاشورایی استانهای کشور، ثبت دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر، ثبت خطبه خوانی حضرت زهرا(س) ، ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان ، ثبت ملی مناسک حج ابراهیمی و تلاش در جهت مرمت۶۰۰ مسجد جامع و اماکن مقدس دیگر در جهت احیاء،صیانت و معرفی مواریث ارزشمند معنوی و مذهبی ایران اسلامی ارائه کرد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.