راه اندازی ‍‍‍پردیس علم و فناوری به صورت منطقه آزاد علمی در استان هرمزگان

اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توسعه رشته های وابسته به صنایع دریایی و رشته های جدیدی نظیر بهداشت سواحل دریاٰ، خواستار راه اندازی پارک پردیس علم و فناوری در استان هرمزگان شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده صبح امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این استان با بیان این مطلب، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با همکاری استانداری و منطقه آزاد این پردیس را به منظور تبدیل ایده به محصولات قابل صادرات راه اندازی کند که این مسئله عزم جدی و همت مسئولان محلی را می طلبد.

وی ادامه داد: توسعه رشته های تازه و چند نظمی که برای دانشجویان پر جاذبه ترند و تجدید نظر در رشته های موجود با توجه به تغییرات جمعیتی دانشجویان از اولویت های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت راه اندازی رشته های وابسته به صنایع دریایی، بهداشت سواحل و دریا، پزشکی، ‌پیراپزشکی و پرستاری با اطمینان از جذب هیات علمی مورد نیاز و در نظر گرفتن فراهم شدن بستر و امکانات تاکید کرد.

وی گفت: خوشبختانه سیاست بومی گزینی در استان هرمزگان سبب توسعه فرهنگی و آموزشی در این منطقه شده است و دانشگاه آزاد اسلامی امروز بیش از ۱۶۷ هزار متر مربع فضای آموزشی در این استان دارد.

میرزاده با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد آموزش عالی در استان هرمزگان، تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: باید تدابیری را اتخاذ کنیم تا برای جذب اعضای هیات علمی در مناطق محروم، تسهیلاتی نظیر افزایش ضریب حقوق در نظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان نیز در سخنانی بر توسعه رشته های پزشکی و دکترای تخصصی در این منطقه و فراهم کردن زیر ساخت های مورد نیاز جهت راه اندازی رشته های مذکور تاکید کردند.

آنان، خواستار توسعه  فضاهای آموزشی دانشگاه آزاد، جذب هیات علمی و توسعه رشته های جدید در این استان شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان با تاکید بر توسعه رشته هایی متناسب با نیاز بازار کار، اظهار امیدواری کردند: ظرفیت هایی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود تا مجموعه پر جاذبه ای برای پذیرش دانشجویان خارجی در منطقه باشد.
 آنان بر این موضوع که دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار مهمی در تربیت نیروهای تحصیل کرده در استان هرمزگان دارد، اذعان داشته و خواستار تربیت اشخاص متخصص مطابق با نیازهای استان شدند.

شایان ذکر است، در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص راه اندازی رشته های مهندسی پتروشیمی، نفت، گاز، صنایع بالادستی، مهندسی دریا و گمرک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و رشته جدید بهداشت سواحل دریا ارائه شد که در هر مورد مقرر شد معاونان دانشگاه و مسئولان محلی موضوعات مطروحه را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.