راه اندازی ۲۵۰ مجتمع دیجیتال/ برگزاری جام اتومبیلرانی دیجیتال در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میلانی زاده امروز در مراسم بازدید از مجتمع فرهنگی دیجیتال آزادی تهران، شبکه ملی فرهنگ را مجموعه ای سازمان یافته سامانه های برخط، مراکز فرهنگی دیجیتال و اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی عنوان کرد که با هدف استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اجرایی شده است و گفت: هم اکنون در جنوبی ترین نقطه کشور یعنی جزیره ابوموسی تا شمالی ترین نقطه کشور یعنی جلفا و در زاهدان به عنوان شرقی ترین و کردستان به عنوان غربی ترین نقطه کشور مراکز فرهنگی دیجیتال راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در فاز بعدی شبکه ملی فرهنگ، راه اندازی ۲۵۰ مرکز دیجیتال هدف گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این فاز علاوه بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد، در کتابخانه های عمومی نیز این مجتمع ها را راه اندازی خواهیم کرد.

میلانی زاده با اشاره به برنامه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مبنی بر گسترش مجتمع های دیجیتال در سراسر کشور ادامه داد: بزودی و براساس برنامه های دردست اقدام سامانه های آنلاین را راه اندازی خواهیم کرد که امکانی برای اصحاب فرهنگی به وجود خواهد آورد تا محتواهای خود را در قالب یک شبکه و یا درگاه ارائه دهند.

مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ نقطه نهایی این طرح را ایجاد سامانه های آنلاینی عنوان کرد که امکان دسترسی افراد را در منازل به انواع محتوای تولید شده فراهم آورد و حمایت از بازی سازان داخلی را از دیگر برنامه های این شبکه عنوان کرد و گفت: تلاش داریم مراکز فرهنگی دیجیتال را به سمتی هدایت کنیم که بازیهایی تولید کنند که جذابیت لازم را برای استفاده عموم داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جام فوتبال دیجیتال در کشور نیز گفت: پس از این جام که در مجتمع های دیجیتال سراسر کشور برگزار می‌شود در ۵ منطقه کشور شامل شهرهای شمالی، منطقه بم ، خلیج فارس و کیش مسابقات بین المللی رالی رایانه ای را برگزار خواهیم کرد.

در این مراسم رسول رضوانی، مسئول برگزاری مسابقات جام دیجیتال، نیز با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی بازیهای رایانه ای جام دیجیتال که از ۱۷ تا ۲۹ تیرماه جاری در کشور برگزار می‌شود، گفت: در این مسابقات علاوه بر ایران ۱۸ کشور خارجی نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۹ کشور عضو اکو و کشورهای عراق، عربستان، بلغارستان، آلمان، رومانی، کره جنوبی، فرانسه و چین در این مسابقات حضور دارند، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر در ایران برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که بیشتر تعداد متقاضیان نیز از شهرهای تهران، اصفهان، کرج ، شیراز، مشهد و خوزستان هستند.

رضوانی ادامه داد: پس از برگزاری این مسابقات برندگان آن به عضویت تیم ملی فوتبال رایانه ای ایران درخواهند آمد و در مسابقات جهانی شرکت داده می شوند؛ همچنین در بخش بین المللی نیز برندگان نخست ۳ هزار دلار، برندگان رتبه دوم ۲ هزار دلار و برندگان رتبه سوم یکهزار دلار جایزه دریافت می‌کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.