راه اندازی ۵ مرکز تحقیقاتی ویژه برای تولید آنتی ویروس های بومی و رفتارسنجی بدافزارها

فاوانیوز : با توجه به تهدید های موجود در فضای مجازی ،۵ مرکز تحقیقاتی ویژه به منظور تحلیل رفتار بد افزار ها وتولید آنتی ویروس های بومی در دانشگاه ها راه اندازی شده است که با حمایت هایی که از این مراکز وهمچنین شر کت های دانش بنیان فعال در این زمینه به عمل خواهد آمد ،در صدد یم بحث تولیدآنتی ویروس ها و ضد بد افزارهای بومی را گسترش دهیم. این اقدام همچنین با هدف مقابله با تحریم ها در دستور کار قرار گرفته است .

به گزارش فاوانیوز ، مهندس حکیم جوادی معاون وزیر ار تباطات با بیان این مطلب به خراسان گفت: ضد بد افزار ها یکی از نیاز های پایه کشور و جزو محصولات پایه و کلیدی حوزه فناوری اطلاعات است و ما نباید در این زمینه به کشور های دیگرمتکی با شیم به ویژه این که در حال حاضر با شرایطی مواجهیم که برخی تولید کنند گان بد افزار طراحی وتولید بدافزارهای خاص کشورهایی از جمله کشور ما را در دستور کار قرار داده اند؛ بنابراین ما نیز متقابلا برای شناسایی و رفتار سنجی این بد افزار ها وتولید ضد بد افزار ها ی بومی باید به طور جدی وارد عمل شویم .

بر این اساس علاوه بر حمایت از تولید ضدبدافزار بومی، مراکزی نیز برای تحلیل بدافزارها به ویژه ویروس‌هایی که مختص کشورهای مانند ایران طراحی شده‌، در دانشگاه ها شکل گرفته‌‌است .وی با اشاره به این که شر کت های دانش بنیان تولید کننده ضدبدافزار بومی حمایت می شوند،

تصریح کرد : اگر بخواهیم در بحث تولید ضد بد افزار ها موفق عمل کنیم باید از این شر کت ها را حمایت کنیم، هدف این است که به سمتی برویم که دستاورد های این شرکت ها در کشور کاربردی شود به نحوی که اگر قرار با شد در برخی نقاط حساس از ضد بد افزار استفاده کنیم ،ضد بد افزار های بومی تولید شده در کشور در اولویت باشد.

بازار آینده ضد بدافزار ایران باید در اختیار تولید داخل باشد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین در گفت و گو با فارس تصریح کرد: هدف ما این است که با حمایت از این شرکت‌ها و استفاده از محصولات آن ها بتوانیم زمینه تقویت این شرکت‌ها را فراهم کنیم تا بتوانند بازار آینده ضد بدافزار کشور را در اختیار بگیرند.وی افزود: ضد بدافزار جزو محصولات پایه و کلیدی حوزه فناوری اطلاعات است که به این دلیل در این زمینه نباید به بخش خارجی متکی بود، بلکه باید توان عملیاتی آن به داخل کشور منتقل شود که این مهم باید با کمک بخش خصوصی انجام شود.

ایجاد مراکز متعدد تحقیقاتی برای تحلیل رفتار بدافزارها
وی تصریح کرد: همچنین در کنار تولید ضد بدافزار داخلی، مؤسسه های تحقیقاتی، آموزشی و دانشگاهی خوبی نیز در این حوزه شکل گرفته‌است که فعالیت این مؤسسه ها نه در زمینه تولید ضد بدافزار بومی، بلکه در زمینه تحلیل بد افزارها و ضد بد افزارهاست؛ به ویژه تحلیل برخی ویروس‌هایی که ویژه کشورهایی مثل ایران طراحی شده‌است.وی تأکید کرد: در کنار تولید داخلی ضد بد افزار، وجود این مؤسسه ها یکی از نقاط قوت مهم کشور در حوزه تحلیل رفتار بدافزارهاست.وی درباره مراکز آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی تحلیل ضد بدافزارها گفت:‌ گاهی مواردی پیش می‌آید که نیازمند تحلیل و شناسایی رفتار ویروس هستیم که این گروه‌ها این کار را انجام می‌دهند.

برای مقابله با تهدیدها تمام توان کشور را به کار می‌گیریم
وی درباره سطح کار تحقیقاتی این مراکز گفت: همکاری همه‌جانبه‌ای بین مرکز” ماهر” و بخش‌های تحقیقاتی کشور شکل گرفته است. معاون وزیر ارتباطات افزود: در اتفاقات اخیر نیز از کمک این مراکز در کنار مرکز “ماهر “استفاده کردیم و همواره تلاش می کنیم از کمک آن ها استفاده کنیم. وی تأکید کرد:‌ در مواجهه با رخدادهای امنیتی، نه تنها از مرکز “ماهر” بلکه از تمام توان کشور برای مقاومت و مقابله در برابر این تهدیدها استفاده می‌کنیم.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.