راه تازه اپل برای مبارزه با آی‌پدهای تقلبی

نسترن صائبی: راه‌اندازی این دو فروشگاه تازه برای شرکت اپل که تنها پنج فروشگاه در این سرزمین پهناور (سه فروشگاه در شانگهای و دو فروشگاه در پکن)، پیشرفت خوبی برای دستیابی به بازار بزرگ چین است. آوریل گذشته شرکت اپل اعلام کرد که سود فصلی‌اش در چین دو برابر شده است و البته با ایجاد فروشگاه‌های تازه امکان رشد این سود نیز بیشتر خواهد بود.

نکته اصلی و چالش برانگیز در این مسیر برای شرکت اپل، شرکت پروویو تکنولوژی چین است که مدعی مالکیت برند آی‌پد در این کشور است و در شنزن قرار دارد. این شرکت پیش از این نیز با تولید تبلت‌های عامه‌پسند آی‌پد مزاحمت و دردسرهای زیادی برای اپل ایجاد کرده بود و اینک نیز اعلام کرده که با توجه به مذاکرات دو شرکت زیر نظر دادگاه عالی خلق چین، در صورتیکه اپل برای باز کردن فروشگاه خود اقدام کند حکم توقیف آن را از دادگاه خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد که مشکلات اپل در چین به همین سادگی حل نمی‌شود، زیرا در حالی که فروشگاه‌های اصلی این شرکت مملو از خریدارانی است که می‌خواهند آی‌پدها یا آی‌فون‌های خود را ارتقاء دهند یا نمونه جدید آن را بخرند، در شهرهای فقیرتر چین این جمعیت جذب فروشگاه‌هایی می‌شوند که اقلام تقلبی را می‌فروشند. دزدی تبلیغاتی یا کپی‌برداری چینی‌ها تا آنجا پیش رفته است که حتی کارمندان فروشگاه‌هایی که نمونه تقلبی آی‌پد را می‌فروشند، نمی‌دانند در تجارت غیرقانونی عضو هستند و طوری فریب خورده‌اند که باور دارند کارمند شرکت اپل هستند! برای مواجهه با تمامی این مشکلات اپل مدارک خود را جهت گشایش فروشگاهش در هالیدی پلازا به دولت محلی شنزن تحویل داد تا بتواند خودش از بازارهای هدفش بهره‌مند شود و البته شرکت‌های چینی که کالاها و برندهای خود را در چین به ثبت رسانده‌اند نیز اعلام کردند که کوتاه نخواهند آمد.

reuters
2121

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.