راه حل بحران، یورو و اتحادیه اروپا می‌ باشند

به گزارش ایرنا ، مونتورو امروز پس از جلسه هیأت وزرا تصریح کرد اسپانیا از حوزه یورو می‌ باشد و از وضعیت بحرانی‌ باید با تاکید بر یورو و اروپا خارج شد.

وی یاد آور شد:در گذشته نیز اسپانیا در چنین وضعیتی قرار گرفت و بدین دلیل که پشتیبانی نداشت ، رنج بسیاری برد اما اکنون اسپانیا ، اروپا و یک پروژه یکپارچگی را به عنوان پشتیبان خود دارد و در این امر اتحادیه اروپا مانند همیشه اقدام خواهد نمود .

وزیر دارایی ادامه داد :اسپانیا یکی‌ از بزرگترین کشورهای اروپایی و حوزه یورو در حال انجام اصلاحات ، احیای سازماندهی کشور ، احیای سازماندهی قشر بانکی و دولتی به همراه دیگر اصلاحات است که موجب رشد و ایجاد موقعیت کاری برای پشت سر گذاشتن بحران با یک اروپای یکپارچه و مستحکم خواهد شد .

مونتورو افزود :هر چند که در جهان افرادی هستند که به یورو حمله می‌ کنند و به آن اعتماد ندارند اما جواب آنها ،اتحاد یورو بیشتر است ، زیرا این پاسخ ‘دورائو باروسو’ رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ، ‘آنگلا مرکل’ صدر اعظم آلمان و ‘ماریو دراگهی’‌ رئیس بانک مرکزی اروپا می‌ باشد .

وزیر اسپانیایی یاد آور شد که اسپانیا کشوری با وسعت بسیار است که ۴۷ درصد از تولیدات ناخالص داخلی‌ خود را در خارج سرمایه گذاری کرده و در این زمینه بهره های بسیاری را بدست می‌آورد .

وی گفت :مشکل ، بدهی خارجی‌ می‌ باشد که اسپانیا انباشته نموده و بیشترین کسانی‌ که خواهان پیشرفت و موفقیت اسپانیا می‌ باشند ، افرادی هستند که بدهی اسپانیا را خریده ا‌ند زیرا بهره سرمایه گذاری خود را می‌ خواهند و اسپانیا نیز قادر است که تمامی این بهره را به آنها پرداخت کند .

اروپام **۱۲۳۴**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۶۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.