راه حل بحران سوریه ایجاد فضای گفت‌وگو بین دولت و مردم است

سخنگوی وزارت امور خارجه:

رامین مهمان پرست گفت: راه حل رفع بحران سوریه ایجاد فضای مناسب گفت وگو میان دولت و مردم این کشور است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رامین مهمان پرست، اوضاع کنونی سوریه را فوق العاده حساس خواند و افزود: برای به وجود آمدن چنین فضایی باید هر نوع اقدام خشونت آمیز توسط طرفین متوقف شود تا امکان رایزنی و گفت‌وگوها منجر به نتیجه مهیا شود و بتوان در فضایی مسالمت آمیز گفت‌وگوها را پیش برد.

وی گفت: دولت سوریه گام‌های اساسی و عملی برای اصلاحات برداشته است ولی باید این اقدامات در محیطی آرام و بدون تنش با گفت‌وگو بین دولت و مردم به راه‌حل‌های مشخصی برای رفع بحران منجر شود.

مهمان پرست اظهار کرد: دست‌هایی در کار است با ایجاد بی ثباتی در سوریه به جریان مقاومت اسلامی در منطقه لطمه وارد کند که برای اینکار نظام سلطه تلاش دارد فضای ناامنی را در این کشور فراهم کرده و به بهانه مطالبات مردمی، جنگ داخلی در سوریه را دامن بزند و برای این هدف خود گروه هایی را مسلح می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین فضایی مردم سوریه نباید اجازه دهند جریانات مسلح تروریستی با اقدامات متجاوزانه و خرابکارانه خون مردم این کشور را ریخته و اوضاع کشور و منطقه را بر هم بزنند.

مهمان پرست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار روسیه و چین برای ثبات و آرامش سوریه تلاش می کند، یاد آورشد: در این راستا تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای ایجاد ثبات و آرامش در سوریه مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هر تصمیمی راجع به سوریه اتخاذ شود تا نسبت به حل بحران این کشور کمک کند، رایزنی و همفکری و مشارکت کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران موثر خواهد بود.

مهمان پرست افزود: در این رابطه مقامات روسیه نیز بر این مساله تاکید دارند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.