راه حل مسأله سوریه، تحقق مطالبات مشروع و مسالمت آمیز مردم این کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه با ماهر طاهر، دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد و درباره مسائل و تحولات منطقه و اوضاع فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

صالحی در این دیدار با تاکید بر موضع راهبردی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف ابراز اطمینان کرد به‌طور قطع با تحقق موج بیداری اسلامی در بین ملت‌های منطقه و برآمدن حکومت‌هایی منبعث از خواست و اراده مردم مسلمان شاهد انزوای هرچه بیش‌تر رژیم صهیونیستی و برجسته شدن هر چه بیش‌تر و تقویت آرمان مقدس فلسطین در بین ملت‌ها و دولت‌ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تحولات کنونی در سوریه از منظر جایگاه مهم این کشور در حمایت از مقاومت می‌نگرد و راه‌حل مسائل کنونی این کشور را به شکل سوری ـ سوری و بدون هرگونه مداخله خارجی و از طریق اجرای روند اصلاحات جاری و تحقق مطالبات مشروع و مسالمت‌آمیز مردم این کشور می‌داند که منجر به حفاظت جایگاه سوریه در جبهه مقاومت خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر هوشیاری همه کشورها و ملت‌های منطقه نسبت به توطئه‌های استکبار و صهیونیست‌ها برای تحریف روند حقیقی تقابل جبهه اسلامی و عربی با دشمن صهیونیستی با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی تاکید کرد و رمز پیروزی و سربلندی همه کشورهای منطقه از جمله ملت فلسطین را حفظ و تقویت انسجام و وحدت بین گروه‌ها و طیف‌های مختلف مردم در مقابل دشمن صهیونیستی دانست.

ماهر طاهر، دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند تحولات جاری در منطقه به‌خصوص اوضاع داخلی فلسطین، از نقش و موضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه سیاسی و معنوی از قضیه فلسطین تقدیر کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به اهمیت و حساسیت نقش و جایگاه سوریه در جبهه مقاومت، نسبت به توطئه‌های دشمنان برای سوء استفاده از شرایط کنونی برای ضربه زدن به مقاومت هشدار دارد و بر حمایت مردم فلسطین از حل مسائل سوریه از طریق تحقق گفت‌وگوی ملی بین حکومت و گروه‌های مختلف سیاسی بدون مداخلات بیگانگان و در راستای حفاظت از جایگاه و نقش سوریه در حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان تاکید کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.