راه حل ۶ مشکل مشمولان یارانه نقدی/ازدواج،طلاق،فوت،تولد،شماره حساب و سرپرست غایب

با توجه به ابهامات به وجود آمده برای برخی از سرپرستان خانوار درباره چگونگی اصلاح اطلاعات اقتصادی خود و اینکه در صورت هرگونه تغییر در خانواده اعم از فوت، ازدواج، طلاق چگونه باید نسبت به اصلاح اطلاعات خانواده اقدام کرد، بررسی خبرنگار ایسنا نشان داد که برای دریافت یارانه افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده‌اند باید با ارائه اصل کارت ملی کلیه اعضای خانوار به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

اگر فردی در سامانه جمع‌آوری اطلاعات خانوارها ثبت‌نام کرده و به‌رغم معرفی شماره حساب بانک به سامانه رفاهی یارانه دریافت نکرده است و مشکل شماره حساب در بانک‌های عامل حل نشده یا یارانه واریز شده با تعداد اعضای خانوار هماهنگی ندارند برای رفع مشکل باید به شعب بانک عامل یا فرمانداری شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند. در این راستا در شهرستان تهران کلیه سازمان‌های مرتبط با این موضوع در دبیرستان البرز واقع در خیابان انقلاب، چهارراه کالج مستقر هستند.

*تغییر اطلاعات خانوارهایی که با فوت یا تولد روبرو شده‌اند

اما درباره خانوارهایی که با واقعه تولد یا فوت روبرو می‌توانند یک ماه پس از واقعه با ارسال شماره ملی عضو متولد شده یا متوفی به سامانه ۳۰۰۰۰۰ از ثبت اتوماتیک واقعه اطلاعات کسب کنند. اما در صورتی که اطلاعات عضو متولد شده یا فوت شده به صورت اتوماتیک ثبت نشده باشد سرپرست خانوار باید نسبت به اضافه کردن اطلاعات متولد و متوفی به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند.

*چگونگی دریافت یارانه نقدی افراد مطلقه

براساس این گزارش در صورتی که طلاق رخ داده باشد و طرفین در صورت جداسازی دریافت یارانه توافق دارند باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند اما در صورت عدم تفاهم نسبت به جداسازی اعضای خانواده باید فرمانداری شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند. در مورد ازدواج نیز افراد باید به مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ ابتدا باید اعضای موردنظر خود را از خانواده قبلی خود حذف کرده و نسبت به ایجاد خانوار جدید اقدام کنند.

*اشتباه سازمان ثبت احوال درمورد فوت افراد

به گزارش ایسنا، در برخی موارد سازمان ثبت احوال برخی از افراد زنده را فوت شده اعلام می‌کند. بنابراین افرادی که با چنین مشکلی روبرو هستند باید به سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند.

*سرپرست غایب

در صورتی که ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی صورت گرفته باشد و سرپرست به هر دلیلی غایب بوده یا فاقد صلاحیت سرپرستی است و برای نحوه دریافت یارانه در خانوار اختلاف وجود دارد افراد باید به فرمانداری شهرستان مراجعه کنند.

*تغییر در تعداد اعضای خانوار

همچنین در صورتی که به هر دلیل خانوار به دو یا چند خانوار جدید تجزیه شده یا افراد مایل به تجمیع خانوار یا تغییر در تعداد افراد خانواده خود هستند باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

براساس این گزارش، افرادی که نسبت به دریافت یارانه نقدی با مشکل روبرو هستند می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۸۵۸۷ نسبت به رفع مشکل اطلاعات خود اقدام کنند.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. فاطمه:

    چرا انقدر درحق مردم ظلم میکنید شما وجدان و انسانیت ندارید شما ادم نیستید حضرت علی میرفت هرشب همه رو سیر میکرد تا فقیری نباشه اونوقت شماها ملتو به تاراج گذاشتین برای رفاح خودتون خراب بشه همچین ملتی که اسایش و ارامش نداریم من مطلقه ام بیکارم باید چکار کنم یارانم قطع کردید باید حتما برم خود فروشی تا شماها راضی بشید همین بلاهارو سر مردم و ملت اوردین که بیشتر دخترا تن فروشی میکنن و پسرا همه مجرد و تنوع طلب خدا ازتون نگذره اون دنیاام هست .

  2. محمدحسین حجتی نیا:

    سلام
    یکی از فرزندان من بدون اینکه انصراف دهد یارانه ی او ۵ ماه هست که قطع شده به فرمانداری و شعب بانک مربوطه مراجعه کرده ام انها پاسخ داده اند که خودش انصراف داده است که اینطور نیست.ما دوباره او را ثبت نام کرده ایم. اما باز هم یارانه نقدی او پرداخت نشده.مشکل کار کجا هست.چگونه مشکلم را حل کنم/؟..متشکرم

  3. مریم:

    توافقی که برا ی جدا سازی طلاق گفتید یعنی چه؟شوهر سابقم من را ثبت نامنکرد مبتونم ثبت نام کنم؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.