راه های رفع بوی بد دهان و دندان!

بوی بد دهان دلایل مختلفی دارد که با اشاره به هر یک راهکارهایی هم برای آن معرفی می کنیم.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،

عفونت دندان و لثه:

افرادی که دچار عفونت های لثه و دندان هستند به دلیل ترشحات بزاق دهان که همراه با عفونت است باکتری های پراکنده در دهان این بوی بد را ایجاد و تشدید می کنند.

برای خلاصی چه کنیم؟

برای از بین بردن این بوی بد کافیست مقداری رب انار را به لثه ها بمالید و تا چند ساعت چیزی نخورید به مرور زمان لثه ها از عفونت تخلیه می شوند و بوی بد دهان کم تر می شود این کار بهتر است شب قبل از خواب انجام شود.همچنین برای برطرف کردن عفونت و درد دندان پودر دندان بهترین پیشنهاد است.

پودر دهان را چگونه بسازیم؟

برای این کار باید ۱۰۰ گرم سماق را با ۲۵ گرم پوست انار و ۱۰ گرم میخک و ۷۵ گرم نمک مخلوط کرده و به دندان بمالید بعد با مسواک به دندان ها کشیده و بعد دهان را آبکشی کنید.

عفونت سینوس:

همانطور که می دانید سینوس ها  به محیط داخل دهان راه دارند و می توانند عفونت و باکتری ها را به آنجا منتقل کنند که این یکی از اصلی ترین دلایل بوی بد دهان است.

مشکلات دستگاه گوارش:

معده ای که کار خود را به خوبی انجام ندهد در کنار درد بوی بدی هم به دنبال خواهد داشت که برای درمان می توانید عرق نعناع مصرف کنید. درمان دیگر هم که بسیار توصیه می شود مخلوط کردن شوید خشک و با آب در حال جوش و بعد از اتمام جوشیدن مخلوط کردن با عسل است.همچنین با مصرف این مواد غذایی می توانید بوی بد دهان را برطرف کنید.

دانه های شنبلیله , دارچین, شیر ,هل , چای یاس و مرکبات.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.