راه های پاک کردن انواع لکه خوراکی ها

۱۶م اسفند ،

لکه ها انواع مختلفی دارند! اما شاید هیچ کدام به اندازه لکه های ناشی از مواد غذایی روی اعصاب خانم های خانه دار نباشید. با خواندن این مطلب با خیال راحت مهمانی بروید و بخورید و بیاشامید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ روغن: از محصولات پاک کننده چربی ظروف روی لکه استفاده کنید و سپس با آب بسیار گرم بشویید.

 شکلات: تا جایی که می توانید از یک قاشق برای تراشیدن شکلات استفاده کنید. هنگامی که در خانه میباشید، پودر ماشین لباسشویی روی منطقه آلوده بریزید و با انگشتان خود روی آن را ماساژ و اجازه دهید برای ۵ دقیقه بماند. سپس با کلر یا سفیدکننده لباس های رنگی آن را بشویید.

قهوه: مقداری آب روی لکه بپاشید یا آن را برای مدت ۳۰ دقیقه داخل آب سرد خیس کنید. سپس، با پاک کننده های لکه لباس آن را بشویید و داخل ماشین لباس شویی بیندازید. اگر جنس یا رنگ لباستان اجازه می دهد، آن را با سفیدکننده بشویید.

سس سالاد: سریعا در منطقه لک شده پودر بچه، نشاسته ذرت یا شیرین کننده مصنوعی بپاشید تا روغن را به خود جذب کند. این کار تا حد بسیاری سبب پاک شدن لکه می گردد. آثار باقی مانده را ابتدا با مایع لباسشویی ماساژ دهید و سپس در آب گرم (گرم ترین حدی که لباس در آن خراب نمی شود) آن را بشویید. پیش از اینکه ماشین لباسشویی در حالت خشک کن قرار بگیرد، ببینید آیا لکه پاک شده است یا لازم است دوباره مراحل ذکر شده را تکرار کنید.

آب میوه: ابتدا پارچه را برای مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید. سپس، لکه را با پاک کننده لکه  بشویید و اجازه دهید تا جذب پارچه شود. در آخر آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و در صورت امکان از سفیدکننده های کلراین استفاده کنید.

 کره: کره اضافه را با وسایل ممکن پاک کنید. آن را با پاک کننده لکه و سپس با آب داغ بشویید. 

منبع: برترین ها


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.