راه های کاربردی برای استفاده مفید از فضاهای کوچک

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

راه های کاربردی برای استفاده مفید از فضاهای کوچک

اگر در خانه یا آپارتمانی کوچک زندگی می کنید، حتما با محدودیت های فضای کم آشنا هستید. با بالا رفتن قیمت زمین و کوچک تر شدن خانه ها، نیاز به ایده هایی برای استفاده هوشمندانه از فضاهای محدود بیشتر احساس می شود.

اگر هزینه ها به شما اجازه تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل را نمی دهد، می توان با تغییرات کوچک و به صرفه در فضاهای کوچک، تفاوت های چشمگیری ایجاد کرد.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یا هال مکانی است که خانواده بیش از همه، آنجا در کنار هم هستند. بهتر است هال خود را با چیزی که برای تان ارزش خانوادگی داشته باشد، تزیین کنید. مثلا اولین نقاشی آبرنگ فرزندتان یا صدف هایی که در تعطیلات کنار ساحل دریا جمع آوری کرده اید. این نشانه های شاد، بازتابی از لذتی است که خانه را پر کرده.

ایده هایی برای بزرگتر جلوه دادن اتاق نشیمن

– برای آن که نشیمن بزرگتر به نظر آید، می توان دیوارها را با رنگ های سرد مثل بنفش، آبی یا سبز خیلی روشن رنگ زد. رنگ های سرد باعث می شوند دیوارها عقب تر از جایی که هستند به نظر آیند. رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی برای فضاهای صمیمی و گرم و مهیج مناسب هستند.

– اگر همه دیوارها و سقف ها با یک رنگ نقاشی شوند، باعث می شود خطوط مرزی بین دیوارها و گوشه ها و زمین کمتر دیده شود و فضا بزرگتر به نظر می آید.

– با استفاه از رنگ روغنی و براق برای سقف می توان به هر اتاقی درخشندگی ویژه بخشید.

– قبل از خرید پارچه رومبلی باید شرایط مبلمان را در نظر گرفت. مثلا طرح های گلدار درشت برای صندلی های غذاخوری مناسب نیستند یا طرح های ریز تکرار شونده برای مبل سه نفره گیج کننده است و نتیجه یک طرح شلوغ و آزاردهنده می شود که زیبایی و راحتی را از اتاق نشیمن می گیرد.

– هنگام چیدن وسایل، ابتدا جای بزرگترین مبلمان خود را مشخص کنید تا مهمترین کاربرد اتاق مشخص شود. اغلب بزرگ ترین قسمت مبلمان به سمت نقطه کانونی اتاق قرار می گیرد، مانند یک چشم انداز خوب از پنجره یا شومینه یا تلویزیون.

– باید هنگام چیدن مبلمان به رفت و آمدهایی که در منزل صورت می گیرد، توجه شود؛ مثلا با قرار دادن مبل ها در وسط اتاق، افراد مجبور نیستند از بین آنها حرکت کنند. همچنین چیدن مبل ها به صورت «U» شکل در مقابل تلویزیون نیز همین ویژگی را دارد.

– ممکن است تصور شود با وجود فضای کم، بهتر است از مبلمان ظریف و کوچک استفاده شود، در صورتی که تعداد کمتر اما بزرگ مبل ها، فضا را بزرگتر، گرمتر و راحت تر جلوه می دهد.

– مبل و صندلی هایی که دسته های باریکتر دارند، هم کمتر فضا را اشغال می کنند و هم اتاق را خلوت تر جلوه می دهند. برای فضاهای کوچکتر مبل بدون دسته مناسب تر است.

– برای آن که اتاق بزرگتر به نظر آید، در صورت امکان می توان از «فضاهای منفی» استفاده کرد. مثلا میز کوتاهی که به جز پایه ها و رویه، اطراف آن خالی است.

 مبلی که پایه های فلزی دارد و زیر آن فضای خالی وجود دارد و یا صندلی هایی که پشتی باز دارند، مفید هستند. این فضاهای خالی کمک می کند نور و هوا بیشتر در فضا جریان داشته باشند.

– با استفاده از میزهای شیشه ای، فضای اتاق بازتر به نظر می آید و زیبایی فرش زیر میز هم نمایانتر خواهد بود. میز شیشه ای احساس وسعت دید را به بیننده منتقل می کند.

– میزهایی که در اندازه های مختلف درون هم جای می گیرند، با اشغال فضای کمتر، بهترین گزینه برای استفاده در مهمانی ها هستند.

– با قرار دادن دو مبل کوچک و یک میز بین آنها، در کنار پنجره فضای کرم و مناسبی برای مطالعه به وجود می آید که از نور طبیعی نیز بهره مند است.

– قفسه هایی که از کف تا سقف، کنار دیوار یا روی دیوار نصب می شوند، گزینه های مناسبی برای کتاب ها یا ظروف دکوری هستند، در حالی که فضای کمی از زمین را اشغال می کنند.

منبع:ماهنامه کوچه ما

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۲۰ تیر   مشاهده : ۲۸۴   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.