راه پله

سلامت > عمومی– گروه دانش و سلامت- زهرا رفیعی:
بیش از دو‌ماه از زلزله ورزقان می‌گذرد و زلزه‌زده‌ها سعی می‌کنند با داشته‌ها و نداشته‌هایشان کنار بیایند.

جمعی از متخصصان سازمان نظام پزشکی اهر پس از دو‌ماه برای ارائه خدمات پزشکی به منطقه رفتند اما به‌دلیل تعمیرات ساختمان بیمارستان اهر که در زلزله آسیب‌ دیده بود موفق به ارائه خدمات رایگان نشدند.رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اهر با اشاره به حضور سه روزه متخصصان و فوق متخصصان مجمع درمانگران داوطلب(مدد) سازمان نظام پزشکی در ورزقان، گفت: در این سفر گروه مدد، نتوانستیم خدمات جراحی رایگان را به زلزله‌زدگان ارائه دهیم چرا که مسئولان بیمارستان اهر در هماهنگی‌هایی که پیش از این صورت گرفت عنوان کردند، راه‌پله بیمارستان تخریب شده و مشکل رفت‌وآمد وجود دارد.

دکتر مقصود پویا به ایسنا گفت: در این زمینه مکاتباتی با بیمارستان اهر انجام دادیم و نامه نوشتیم که همکاری کنند اما مسئولان این بیمارستان دلیل آوردند که راه پله بیمارستان تخریب شده و رفت‌وآمد مشکل است.دو هفته پیش، در بازدید خبرنگار همشهری از تنها بیمارستان اهر مشاهده شد که بخش‌های مختلف بیمارستان به جز دو بخش جراحی و داخلی راه‌اندازی شده است. مسئولان بیمارستان دلیل عدم‌راه‌اندازی این بخش‌ها را ترک‌هایی عنوان کردند که بر اثر زلزله روی دیوار‌های این دو بخش ایجاد شده است.

درحالی‌که در زمان حضور خبرنگار همشهری در این بیمارستان بیماران از این راه‌پله‌ها بالا و پایین می‌رفتند و در زمان ملاقات همراهان آنها نیز از همین پله‌ها استفاده می‌کردند. به‌نظر می‌رسد به فرض وجود ایراد در راه‌پله‌ها حضور آن بیماران در بخش‌های مختلف بستری بالاخره بایستی به‌نحوی صورت پذیرفته باشد و جراحان سازمان نظام پزشکی نیز می‌توانستند از همان طریق وارد بخش‌ها شوند.جای تعجب است در کشوری که پله‌های ترقی با به‌دست آمدن رتبه‌های علمی در جهان یکی پس از دیگری طی می‌شود چطور جذب و به‌کارگیری چند مهندس و بنا و مقداری مصالح ساختمانی – که احتمالا ظاهر ماجراست – مسئله‌ساز شده است. بیمارستان اهر تنها بیمارستان این شهر است که پس از زلزله و در زمانی که پس‌لرزه‌ها ادامه داشت، مصدومان در حیاط بیمارستان و در اورژانس صحرایی پذیرش می‌شدند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.