رایجترین اشتباهات دردکوراسیون خانه

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

تشخیص دکوراسیون درست و مناسب کار آسانی نمی باش یعنی وقتی خود شخص دکوراسیون خانه اش را بدون کمک گرفتن از طراحان داخلی و اشخاص حرفه ای انتخاب می نماید ممکن است به نتیجه خوبی نرسد. اما کدام اشتباهات بیشترین تاثیر را در دکوراسیون خانه دارند؟

● نسبت های نادرست
اگر مبل ها نسبت به اندازه اتاق بیش از حد بزرگ باشند سنگین به نظر خواهند رسید و اتاق را فشرده نشان خواهند داد. نسبت اندازه اتاق به اندازه وسائل باید همیشه مدنظر قرار گیرد. پیش از خرید مبلمان اتاق را اندازه گیری نمایید و مشخص نمایید که کف اتاق را با چه چیزی خواهید پوشاند. همه چیز باید با هم هماهنگ باشد، به طور مثال تابلوهای بسیار کوچک در اتاق بزرگ چندان بسیارزیبا و متناسب به نظر نخواهد رسید.

● افراط
اگر تعداد رنگ های به کار رفته، طرح ها و جزئیات بیش از حد باشد اتاق شلوغ و بی نظم به نظر خواهد رسید. سعی نمایید در هر اتاق از دو یا سه رنگ استفاده نمایید. یکی از این رنگ ها باید خنثی باشد. این مطلب در مورد طرح ها هم درست است یعنی بهتر است کار خود را با دو طرح مشابه آغاز نمایید و سپس طرح دیگری را اضافه نمایید و ببینید به هم می آیند یا نه. مراقب باشید تعداد اجسام و وسائل تزئینی هم از حد خاصی بیشتر نشود.

● تفریط
تفریط هم مثل افراط می تواند از بسیارزیبایی خانه بکاهد چون خانه ای ساده و خالی به وجود خواهد آورد. همیشه جزئیات و وسائل جانبی از اهمیت برخوردارند. آثارهنری، قاب عکس ها، گلدان ها، کاسه ها، پرده ها، کوسن ها، گل ها و غیره می توانند اتاق را کامل تر و زنده تر نشان می دهند. در اتاق نشیمن یک یا دو تابلو قرار دهید و آینه ای را در هال نصب نمایید. گلدان هایی با اندازه متفاوت را در کنار هم یا به صورت جداگانه در اتاق بگذارید تا اتاقتان زییاتر شود.

● ترجیح بسیارزیبایی به راحتی
چیزهای بسیارزیبا همیشه راحت نمی باشند. راحتی هم به اندازه بسیارزیبایی اهمیت دارد. بسیارزیبایی و راحتی هیچ یک نباید فدای دیگری شوند. وسائل بسیاری در بازار وجوددارند که هم بسیارزیبا می باشند و هم راحت. همان طور که کمیت و کیفیت هر دو مهم می باشند، بسیارزیبایی و راحتی نیز هریک اهمیتی دارند. بهتر است پول خود را صرف خرید چند وسیله با کیفیت بالا کنیم تا اینکه تعداد بسیاری چیزهای ارزان بخریم.

● گلچین نمودن
اگر قصد گلچین نمودن را دارید، حتما هارمونی و تعادل را مدنظر قرار دهید. انتخاب المان های بسیار از سبک های مختلف در واقع نوعی هرج و مرج تولید خواهد نمود. دو یا سه سبک خاص را انتخاب نمایید وبهترین المان ها را از بین آنها برگزینید. آنها را در کنار هم قرار دهید و ببنید چقدر به هم می آیند. هرچه را که نامتناسب به نظر می رسد از دکورتان حذف نمایید.

آفتاب

ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.