رایزنی های مستمر اسپانیا و مخالفت آلمان با پرداخت کمک مالی به مادرید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام حوزه یورو اعلام کرد: اسپانیا برای اولین بار اعتراف کرد اگر هزینه های استقراض خود همچنان بالا باشد، نیازمند کمک مالی ۳۰۰ میلیارد یورویی (۳۶۶ میلیارد دلاری) اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است.

به گفته یک منبع که خواست نامش فاش نشود، همزمان با افزایش هزینه های استقراض اسپانیا به بیش از ۷٫۶ درصد، وزیر اقتصاد این کشور سه شنبه گذشته در نشستی در برلین با همتای آلمانی درباره کمک مالی به کشورش گفتگو کرد.

در همین حال اسکای نیوز می نویسد: ساعتها پس از آنکه تایید شد نرخ بیکاری در اسپانیا به یک رکود جدیدی رسیده است، آلمان با اعطای بسته نجات مالی به اسپانیا مخالفت کرد.

سازمان مکانیزم ثبات اروپایی (ESM) بر این باور است که اسپانیا شرایط لازم را برای دریافت بسته نجات مالی ندارد و نگرانی های بسیاری درباره بازپرداخت کمک مالی ۳۰۰ میلیارد یورویی به این کشور وجود دارد.

بنا به گزارش ادامه آمار ملی اسپانیا نرخ بیکاری در سه ماهه دوم به ۲۴٫۶ درصد رسیده است، این در حالی است که این رقم در سه ماهه نخست ۲۴٫۴ درصد بوده است.

پس از تصویب طرح کاهش ۶۵ میلیارد یورویی هزینه ها در اسپانیا و همچنین افزایش نرخ مالیات، شهرهای مختلف اسپانیا شاهد برپایی تظاهرات  ضد دولتی بوده و هفته گذشته یکی از بزرگترین تظاهراتهای این کشور انجام شد؛ به طوری که حتی نیروهای پلیس و آتش نشان ها نیز به معترضین پیوسته بودند.

کاهش حقوق و افزایش مالیات از جمله محورهای برنامه ریاضتی دولت اسپانیا است که فشارهای بیشتری بر قشرهای کم درآمد این کشور وارد می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.